نیمی از موارد اسپوندیلیت مربوط به سنین ۲۰تا ۴۰ سال است

فروردین ۱۴۰۳

نتایج یک تحقیق نشان داد که بیشترین فراوانی ابتلا به بیماری اسپوندیلیت در سنین جوانی است به طوریکه نیمی از موارد این بیماری مربوط به سنین ۲۰ تا ۴۰ سال است.

حسن هدیه لو، فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسپوندیلیت یک بیماری التهابی در مهره ها است که با نام اسپوندیلو دیسکیت نیز شناخته می گردد.

وی تصریح کرد:  دیسکیت عفونی یک فرایند التهابی دیسک مهره ای است که معمولا محل اتصال دیسک و مهره مبتلا و گرفتار می گردد و این حالت و مشکل ممکن است به فضاهای اطراف و بافت های پیرامون نیز گسترش یابد.

هدیه لو با اشاره به اینکه اسپوندیلیت عفونی در تمام گروهها ی سنی بروز می کند تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که بیشترین فراوانی ابتلا به بیماری اسپوندیلیت در سنین جوانی است به طوریکه نیمی از موارد این بیماری مربوط به سنین ۲۰ تا ۴۰ سال است.

 وی یاد آور شد: میزان ابتلا به اسپوندیلیت در زنان و مردان تفاوت قابل ملاحظه ای ندارد، اما در مجموع مردان بیش از زنان دچار این بیماری می شوند.

 هدیه لو با بیان اینکه تب و کمر درد شایع ترین  علایم اسپوندیلیت می باشند، یاد آور شد: بر اساس تحقیقات مختلف،  برخی از بیماری های در ایجاد و تشدید اسپوندیلیت نقش موثری دارند که سل ، بروسلوز و تعداید دیگر از عفونت های شایع، از مهم ترین آنها می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.