نیم ساعت پیاده روی، بهترین شیوه پیشگیری از عوارض دیابت است

۰۲م آذر ،

بیماران دیابتی باید حداقل نیم ساعت پیاده روی را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  دکتر پژمان شفی خانی ، کارشناس دیابت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب، گفت: یک بیمار دیابتی باید برای داشتن زندگی سالم، چند قضیه را با هم در نظر داشته باشد که الگوی زندگی سالم در کنار کنترل منظم قند خون و داشتن فعالیت بدنی مناسب از جمله آنها می باشد.

دکتر پژمان شفی خانی افزود: الگوی زندگی سالم چند شاخه دارد که یکی تغذیه مناسب می باشد که در این زمینه کارشناسان تغذیه بهترین راهنما می باشند و دیگری فعالیت بدنی مناسب است.

وی اظهار داشت: فعالیت ورزشی که بیمار دیابتی باید داشته باشد حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی با شدت متوسط و کمی بیشتر است.

دکتر شفی خانی بیان کرد: در صورتیکه بیمار دیابتی به عوارض قلبی دچار شده باشد، میزان فعالیت وی باید متناسب با نظر پزشک متخصص باشد.

وی گفت: پیاده روی مستمر در کنار رژیم غذایی مناسب از تجمع چربی دور شکمی جلوگیری می کند، زیرا در صورت ابتلا به چربی دور شکمی، کار انسولین در بدنشان کاهش پیدا می کند و سبب بالا رفتن قند خون در بدن می گردد.

دکتر شفی خانی تصریح کرد: افزایش قند خون سبب آسیب به ارگان های مختلف مانند چشم و نابینایی ، قلب و بروز سکته های قلبی ، آسیب به اعصاب پیام آور از اندام ها در نهایت عفونت اندام ها بویژه پا که گاهی منجر به قطع پا می گردد، خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.