نیم میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۲ عرضه شد

۰۹ام بهمن ،

 

نتایج حاصل از یک مطالعه تازه نشان داد در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی بازار جهانی تلفن‌همراه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۹/۱ درصدی داشته است و در این راستا، تعطیلات پایان سال میلادی سبب شده است تا تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده در جهان با گوشی‌های معمولی فروخته شده برابری کند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به نقل از شرکت تحقیقاتی IDC که این بررسی را انجام داده است، شرکت‌ها در مجموع ۵/۴۸۲ میلیون دستگاه تلفن‌همراه در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی وارد بازار جهانی کرده‌اند که این رقم از ۴/۴۷۳ میلیون دستگاه تلفن‌همراه که در سه ماهه پایانی ۲۰۱۱ عرضه شده بود بیشتر است.
 
برای سال ۲۰۱۲ میلادی می‌توان بازار جهانی تلفن‌همراه را تقریبا بدون تغییر نسبت به سال قبل از آن دانست. در این سال مجموع تلفن‌های همراه عرضه شده به بازار جهانی با کاهش ۲/۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۷/۱ میلیارد دستگاه رسید.
 
در دنیای گوشی‌های هوشمند شرکت‌ها در مجموع ۴/۲۱۹ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند را در فصل پایانی سال ۲۰۱۲ به دست مشتریان رساندند که این رقم معادل ۵/۴۵ درصد تمام گوشی‌های عرضه شده در دوره زمانی یاد شده بود و رکوردی تازه در این زمینه محسوب می‌شد. میزان صادرات گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۲ میلادی رشد ۴/۳۶ درصدی و در فصل پایانی این سال رشد ۵/۳۹ درصدی داشت.
 
در مجموع در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲/۵۴۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شد که این رقم ۱/۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۱ بود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.