نیوزیلند واگذاری مسئولیت‌های امنیتی را به نیروهای افغان خواستار شد

۰۷م اسفند ،

وزیر دفاع نیوزیلند اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا مسئولیت‌های تأمین امنیت در افغانستان را به نیروهای افغان واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جانتان کولمن، وزیر دفاع نیوزیلند در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی گفت: نیروهای ما پیش از موعد از افغانستان برنمی‌گردند. آن‌ها کارهای خود را بسیار عالی انجام دادند. آن‌ها بیش از ۱۰ سال در ولایت بامیان بودند و به مردم در زمینه بهداشت و آموزش و پرورش کمک بسیاری کردند و سبب بهبود وضعیت امنیتی شدند.

وی گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا مسئولیت‌های تأمین امنیت در افغانستان را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کنیم تا سرنوشتشان را خود در دست گیرند.

وزیر دفاع نیوزیلند گفت: افغانستان به یک باره مانند یک کشور غربی نخواهد شد و شاید هم هرگز نشود اما به لحاظ حقوقی پیشرفت‌های بسیاری کرده است. البته فساد مالی مشکل بزرگ این کشور است و دولت در مبارزه با آن تلاش بسیاری کرده است اما ما باید واقع‌بین باشیم.

وی گفت: نیوزیلند از یازدهم سپتامبر تاکنون با حوادث تروریستی روبه‌رو بوده است و ما در برابر تروریسم جهانی ایمن نیستیم بنابراین باید در این مبارزه کمک کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.