نیویورک‌تایمز و دریافت ۴ جایزه پولیتزر ۲۰۲۴

۲۷فروردین۱۳،

مراسم اعطاء جوایز پولیتزر مطبوعات در دانشگاه کلمبیای آمریکا برگزار شد

مراسم معرفی برندگان و اهداء نودوششمین جایزه بخش مطبوعات پولیتزر، که با عنوان جایزه اسکار مطبوعات نیز شناخته می‌شود، با پیشتازی روزنامه نیویورک تایمز در دانشگاه کلمبیای نیویورک برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، روزنامه نیویورک‌تایمز امسال با دریافت چهار جایزه پولیتزر در بخش گزارش‌های تحقیقی، یادداشت‌های روشنگرانه (افشاگرانه)، گزارش‌های بین‌المللی و مطالب آینده‌نگر در حالی بیشترین جایزه پولیتزر ۲۰۲۴ را از آن خود کرد که اعطاء جایزه پولیتزر در بخش ادبیات به رمانی پیرامون زندگی در کره‌ شمالی، توجه بسیاری از رسانه‌های خبری جهان را به خود جلب کرد.

جایزه پولیتزر از چندین سال پیش تاکنون به هیچ رمانی تعلق نگرفته بود، اما امسال این جایزه به رمان “زندگی ربوده شده‌ جان دوی یتیم” نوشته آدام جانسون اعطاء شد. این رمان حکایتی است دربارهٔ سفری به سرزمین کره شمالی و توصیفی از وضعیت روح انسان‌ در این سرزمین است.

بنابر این گزارش، در بخش گزارش‌‌های بین‌المللی، دیوید بربوزا، نویسنده نیویورک‌تایمز به ‌خاطر گزارشی پیرامون دارائی‌های چند میلیارد دلاری مخفی اول‌وزیر چین جایزه پولیتزر را از آن خود کرد.

در این دوره هیئت داوران با تقدیر و ستایش از یک گزارشگر نیویورک‌تایمز به خاطر پرداختن به روش‌های تجاری مشکوک کمپانی معروف apple، جایزه پولیتزر۲۰۲۴ در بخش “یادداشت‌های روشنگرانه (افشاگرانه)” به دیوید بارستو و آلساندرو خوا‌فن به خاطر گزارشی دربارهٔ فساد و رشوه‌خواری در فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت آمریکا اعطاء شد. همچنین جیل آرامسون، سردبیر روزنامه نیویورک‌تایمز نیز به خاطر شکل تازه نگارش چند رسانه‌ای جایزه پولیتزر “بخش نحقیقی” را دریافت کرد.

در ادامه این مراسم، برت استفانز از وال استریت ژورنال جایزه پولیتزر در بخش تفسیر سیاسی را دریافت کرد و فیلسپ کنیکت، منتقد سرشناس روزنامه واشنگتن‌پست نیز جایزه پولیتزر در بخش بهترین منتقد اجتماعی را به خود اختصاص داد.

در این دوره جایزه پولیتزر در بخش بهترین رپرتاژ، به خاطر استفاده خلاقانه از عناصر مبتکرانه چندرسانه‌ای همچون ویدئو، گالری عکس و گرافیک، به رپرتاژی به قلم جان برنچ، دربارهٔ سرنوشت ۱۵ اسکی‌باز که در کوه‌های ایالت کلورادو اسیر بهمن شده‌ بودند، اعطاء شد.

به نوشته دویچه‌وله، در این مراسم که بسیاری از رسانه‌های بزرگ و معروف دنیا نتوانستند جایزه‌ای را از آن خود کنند، روزنامه محلی “سان سنتینل” چاپ فلوریدا، جایزه پولیتزر بخش “خدمت به افکار عمومی” را دریافت کرد. این روزنامه دربارهٔ ماموران پلیسی که در خارج از وقت اداری خود با سرعت غیرمجاز در شهر رانندگی می‌کردند و جان شهروندان را به‌ خطر می‌انداختند، یک سلسله گزارش منتشر کرده بود.

جنگ سوریه سوژه اصلی عکاسان رسانه‌های جهان

امسال جایزه پولیتزر بهترین عکس خبری و عکس ویژه را به خاطر صلابت و قدرت یک تصویر، به گروه عکاسان آژانس خبری اسوشیتدپرس که پوشش تصویری جنگ در سوریه را برعهده دارند تعلق گرفت. همچنین جایزه پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش بهترین عکس آزاد نیز به عکسی با از جنگ سوریه اثر خاویز مانزانو از خبرگزاری فرانسه (فرانس‌پرس) اعطاء شد.

گفتنی است، جایزه پولیتزر از سال ۱۹۱۷ میلادی هر سال به روزنامه‌نگاران و نویسندگان آمریکایی اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.