نیکزاد: مسئولان کم‌کاری‌های گذشته درباره خوزستان را جبران کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که اعتبارات مناسبی در سبد بودجه سال ۱۴۰۰ برای خوزستان در نظر گرفته شده است، از مسئولان خواست تا کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند.

به گزارش ممتازنیوز، علی نیکزاد در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی پس از جلسه غیرعلنی مجلس و در نطق پیش از دستور ضمن تبریک ولادت امام کاظم (ع)، اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مساله غدیر متعلق به همه مسلمانان است، چرا که به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت خداوند است. گرامیداشت این اعیاد فرصتی است برای بازخوانی آرمان و اهداف اسلامی. غدیر نشانه اهمیت ولایت در حکمرانی اسلامی است، انقلاب اسلامی ایران و نعمت ولایت فقیه ثمره تفکر غدیر در ایران است. امروز می‌بینید که این فرهنگ مترقی توانسته است موجبات رشد و ترقی امت اسلام را فراهم کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که میراث غدیر باید سرلوحه توجه و تمرکز کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باشد، اظهار کرد: گرامیداشت واقعه غدیر عبارت است از بسط و گسترش عدالت در جامعه اسلامی و اگر در گذشته به همین درس کلیدی از مکتب حضرت علی (ع) توجه جدی می‌شد، بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، وجود نداشت.

وی ادامه داد: اگر امکانات کشور عادلانه توزیع می‌شد و سرمایه گذاری دولت در بخش‌های مختلف عادلانه اتفاق می‌افتاد و به طور شایسته به فرامین رهبری در اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد امروز خوزستان عزیز و ولایتمدار دچار مشکلات نبود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اخیر استان خوزستان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از سال گذشته و پیش از این‌که مشکل آب در خوزستان بحرانی شود، به موضوع ورود کرده بود و در نخستین روزهای فعالیت مجلس جمعی از نمایندگان به غیزانیه سفر کردند و در جلساتی که در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم تذکرات لازم را به مدیران و مسئولان مربوطه دادیم. در حیطه قانون گذاری نیز در ماجرای اصلاح بودجه اعتبارات خوزستان از ۲۰۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ما ۱۷۵۰ میلیارد تومان به فاضلاب اهواز اختصاص دادیم و وزارت نفت را مکلف کردیم تا حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان هزینه کند. همچنین ۱۲۶۰ میلیارد تومان دیگر برای راه‌های روستایی، آب، فاضلاب و احداث شبکه آبی اختصاص داده شد.

وی با بیان این که اعتبارات رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان به ۴۰ میلیون یورو افزایش یافت، اظهار کرد: تبصره ۳ بودجه سال ۱۴۰۰ مجوز استفاده از فاینانس خارجی برای رفع مشکلات داده است، اما متاسفانه براثر بی‌توجهی به این موضوع دچار مشکلات شدیم. خوزستان همان خوزستان هشت سال دفاع مقدس است که با تقدیم هزاران جانباز و شهید حماسه آفریدند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد. همان خوزستانی که در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی حماسه دیگری خلق کردند.

نیکزاد ادامه داد: این خوزستان همان خوزستانی است که همیشه پای کار انقلاب بوده است. بنابراین الان نوبت مسئولان است که کم کاری‌های گذشته را جبران کنند. شبیه مشکلات خوزستان در استان‌های دیگر نیز وجود دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در نطق‌ها، تذکرات و جلسات علنی و غیرعلنی دائما روی این موارد تاکید می‌کنند. اگر همین آسیب شناسی توسط دولت انجام می‌شد مشکلات مردم به صورت محسوس کاهش می‌یافت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.