نیکون از D600 پشیمان شد، D610 را معرفی کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تنها پس از گذشت یک سال از به بازار آمدن دوربین فول فریم تازه و ارزان قیمت نیکون به نام D600، این شرکت مدل D610 را معرفی کرد! این خبر کاملا غیر منتظره بود و اصلا انتظارش را نداشتیم که نیکون چنین کاری را بکند. به خصوص اینکه نیکون حتی در DSLR های سطح مبتدی خود نیز عادت معرفی مدل تازه به صورت سالیانه را ندارد. D610 تقریبا همان D600 است و تنها مکانیسم شاتر آن اندکی تغییر کرده است. اکنون این دوربین دارای مود عکاسی پیاپی بی صدا است و مقداری سرعت عکاسی آن نیز افزایش یافته است.
 
به گزارش دیجیکالا از دیجیتال فتوگرافی ریوو، دقیقا سال قبل بود که نیکون با معرفی دوربین D600 همه را غافل گیر کرد. این دوربین فول فریمی ارزان قیمت بود که قرار بود مدلی سطح پایین تر از D800 برای کسانی که بودجه ی کمتری دارند ولی فول فریم ها را می پسندند باشد. اتفاقا کانن هم تنها چند روز بعد، مدلی مشابه به نام ۶D را معرفی کرد که مدل ارزان قیمت تر ۵D Mark III به حساب می آمد. تنها چند روز پس از به بازار آمدن D600 ، ضعفی بزرگ در آن ملاحظه شد. ضعفی در مکانیسم شاتر که سبب می شد در عکاسی،  قطرات ریز روغن بر روی سنسور تصویر پاشیده شود و پس از گرفتن حدود ۱۰۰۰ عکس، به راحتی سنسور تصویر کثیف گردد. البته نیکون این نقص را در تولیدات بعدی خود مرتفع کرد.
 
 
 
اکنون گویی نیکون به طور کلی بیخیال D600 شده و مدل D610 را معرفی کرده است. می توان گفت که در این دوربین سه بهبود را نسبت به مدل پیشین داشته که دوتای آن ها در همان سیستم شاتر دیده می گردد. یکی سرعت عکاسی پیاپی سریع تر است که از ۵٫۵ فریم بر ثانیه به ۶ فریم بر ثانیه افزایش یافته و دیگری اضافه شدن مود عکاسی پیاپی بی صدا (Continuous Silent Shooting Mode ) است و آخری هم بهبودی در سنجش و اعمال وایت بالانس اتوماتیک است.
 
 
 
به طور کلی باید گفت که D600 به جز آن مشکلی که در تولیدات اولیه اش وجود داشت از هر نظر دوربینی فوق العاده بود. به خصوص کیفیت عکس های آن واقعا خوب بود. شاید نیکون با معرفی D610 خواسته که به طور کلی یاد و خاطره ی D600 را از ذهن مردم پاک کند. چرا که هرچند مشکل پاشیدن روغن بر روی سنسور تصویر حل شده بود، ولی تقریبا هرکس در هنگام خریدن این دوربین دغدغه ی این مشکل را داشت و پیرامونش تحقیق می کرد و با نگرانی به سراغ D600 می رفت. بسیاری از مشتریان هم به سمت ۶D کانن رفتند. احتمالا نیکون نخواسته این شهرت بد DSLR فول فریم ارزان قیمت خود را تا دو، سه سال دیگر همراه داشته باشد و طبق ضرب المثل هر وقت ماهی را از آب بگیرید، تازه است عمل کرده و هم اکنون جلوی ضرر را گرفته است. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.