هادی رضایی: والیبال نشسته به تحول نیاز دارد

۱۲م آذر ،

978628158166258.JPG

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته از تشکیل چهار تیم در رده بزرگسالان و جوانان خبر داد.

هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پس از بازی‌های پارالمپیک اولویت اول ما موفقیت تیم ملی جوانان در بازی‌های پارآسیایی مالزی است، اظهار کرد: بازی‌های پارآسیایی مالزی آبان سال آینده در ۹ رشته ورزشی در رده زیر ۲۰ سال برگزار خواهد شد که در این میان تنها رشته‌های والیبال و بسکتبال در دو بخش زنان و مردان می‌توانند زیر ۲۳ سال باشند. ما برنامه‌ریزی کردیم که برنامه‌های ملی را از هفته آینده آغاز کنیم در وهله اول هم می‌خواهیم چهار تیم فعال، دو تیم الف و ب برای بزرگسالان، یک تیم در رده امید و یک تیم در رده جوانان تشکیل دهیم تا برای موفقیت در بازی‌های برزیل پشتوانه‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از بازی‌های لندن برنامه‌های بازی‌های المپیک برزیل را استارت زدیم، خاطرنشان کرد: هدف ما از تشکیل این چهار تیم ایجاد رقابت میان ملی‌پوشان سابق و جوانان است. از طرفی می‌خواهیم از اکنون برای بازی‌های المپیک برزیل پشتوانه‌سازی کنیم. تا دو هفته آینده هم اسامی بازیکنان تیم ملی و کادر فنی مشخص خواهد شد. این تیم‌ها با ترکیب کادر فنی متفاوت اما با یک شیوه و یک نگاه تاکتیکی تمرین خواهیم کرد.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته با بیان اینکه به تغییر و تحول نیاز داریم، ادامه داد: ما می‌توانستیم در بازی‌های لندن قهرمان شویم اما به هر سببی نشد. با این که لیگ خوبی داشتیم و نسبت به رقیبان از پشتوانه‌های بهتری برخوردار بودیم، موفق ظاهر نشدیم. به نظر من والیبال نیاز به گسترش و تحول دارد و نباید متکی به یک یا چند بازیکن باشد. عضویت در تیم ملی سبب این نیست که یک بازیکن بماند.

وی گفت: ما وقتی چند تیم آماده داشته باشیم و آن‌ها را به رقابت‌های مختلف اعزام کنیم، هم حس رقابت میان ملی‌پوشان و جوانان ایجاد می‌شود و هم اینکه تیم‌های ملی قوی‌تری خواهیم داشت. ما به دنبال بازیکنانی هستیم که تنها انگیزه مادی نداشته باشند و به دنبال کسب افتخار در مسابقه‌های برون‌مرزی باشند. به جای داشتن ۱۵ بازیکن می‌خواهیم ۳۰ بازیکن آماده داشته باشیم. هدف‌گذاری ما قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک برزیل است. حتی به رقابت‌های جهانی هم نیم نگاهی داریم. آنچه مسلم است والیبال نشسته از این پس متکی به یک تیم نخواهد بود و هر آن امکان تغییر بازیکنان و کادر فنی وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه والیبال نشسته تنها رشته معلولان است که لیگ منسجم و واقعی دارد، تاکید کرد: سه هفته است که لیگ والیبال نشسته با حضور ۷ تیم به صورت مرتب و منسجم برگزار می‌شود. شاید قرارداد ما از بعضی از رشته‌های دیگر بیشتر هم باشد. متاسفانه تیم‌های تهرانی در لیگ ما حضور ندارند. در واقع باشگاه‌ها به ورزش معلولان نگاه نمی‌کنند. همه تیم‌های حاضر در لیگ والیبال نشسته از استان‌های دیگر می باشند.

وی گفت: بخشی از مشکل هم به عدم توجه رسانه‌ها به ورزش معلولان برمی‌گردد. البته نمی‌گویم که رسانه مقصر است ولی در بی‌توجهی اسپانسرها سهم دارد. اسپانسرها به دنبال تبلیغات می باشند. وقتی رسانه‌ها به ورزش معلولان بها دهند، آن‌ها خودشان می‌آیند. به عنوان مثال ذوب آهن همه تیم‌های خود را تعطیل کرده و فقط در فوتبال و والیبال نشسته تیم دارد. باشگاه‌های پیکان و سایپا در والیبال و فوتبال تیم دارند اما در سایر رشته‌ها حضور ندارند. واقعا برایشان ۴۰ – ۵۰ میلیون تومان هزینه کردن در یک رشته دیگر سخت است؟ این بی‌توجهی حتی در وزارت ورزش هم وجود دارد. البته شرایط از قبل بهتر شده است.

وی از استعدادیابی از ورزشکاران برای حضور در بازی‌های پارآسیایی جوانان مالزی خبر داد و به ایسنا گفت: ما از میان ۵۰۰ نفر برای ۹ رشته حاضر در بازی‌های پارآسیایی جوانان تست گرفتیم و استعدادیابی کردیم. بعد از بازی‌های لندن به این نتیجه رسیدیم که باید نیروهای بیشتری به عنوان پشتوانه در تیم ملی داشته باشیم چرا که ورزشی موفق است که پایه‌های قوی‌تری داشته باشد. ما تا کی می‌خواهیم روی آقای ایکس که در سه دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت کرده سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی یک رقیب وجود داشته باشد ملی‌پوشان‌مان انگیزه می‌گیرند. ما اصلا دنبال جوان‌گرایی نیستیم، دنبال این هستیم که با ورود نیروهای تازه سطح فنی را بالا ببریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.