هادی عامل: کرونا ندارم/به گزارش کشتی ها می رسم

هادی عامل ـ گزارشگر اعزامی صداوسیما به المپیک ۲۰۲۰ ـ که این روزها در توکیو در قرنطینه به سر می برد، با تاکید بر اینکه به کرونا مبتلا نشده، از شرایط خود گفت و تصریح کرد: ویروس کرونا این روزها نظم کره زمین را به هم زده و به اعتقاد من نظم المپیک را هم به هم زده است.

هادی عامل در گفت و گویی با ایسنا، درباره ی وضعیت خود با تاکید بر اینکه به کرونا مبتلا نشده است، گفت: ما در اینجا در هتل در قرنطینه هستیم. قرنطینه در هتل ما، آن سختی قرنطینه آقای عبدالله روا را ندارد. آن شرایط، خاص افرادی است که تست کرونای آنها مثبت است و مبتلا شده اند. ضمن اینکه حال عمومی آقای روا هم خوب است اما در قرنطینه شرایط سخت تر است. اما ما در هتل اجازه داریم پایین بیایم و اگر خریدی داشته باشیم در عرض ۱۵ دقیقه انجام بدهیم. در عین حال دوستانمان در هتل هستند و می توانیم با آنها گپ بزنیم؛ بنابراین شرایط انقدر سخت و خسته کننده نیست.

این گزارشگر اعزامی به توکیو در عین حال خاطرنشان کرد: به هر حال این شرایط، از آن چیزی که سالن می رفتیم و گزارش تهیه  می کردیم، سخت تر است. نیروهایمان کمتر شده و فشار روی برخی ها بیشتر است و از این جهت ناراحت هستیم. ما هر روز تست می دهیم و تا همین امروز تستمان منفی بوده است. من و آقای شهرام نوروزی، ۱۳ ساعت از استانبول تا توکیو کنار هم بودیم اما مراعات کردیم و ماسک زدیم. همچنین ۱۳ ساعت در کنار فردی بودیم که ناقل بوده است اما تستمان منفی بود؛ البته آقای روا خودش هم خبر نداشته است که مبتلا به کرونا شده. من به همراه چهار نفر دیگر در فرودگاه که آمدیم، تستمان منفی بود. فقط تست آقای روا مثبت بود که پس از این اتفاق، ایشان جای دیگر رفتند. در حال حاضر نیز خوشبختانه حال عمومی ایشان خوب است. من و آقای نوروزی کنار او بودیم و به همین دلیل ما را به چشم کسانی که تستشان مثبت است، می بینند، اما با یک درجه تخفیف که فقط در هتل خودمان می توانیم آزاد باشیم. همچنان تست می دهیم و حالمان تا به اینجا خوب است. مطالعه و ورزش می کنیم و نتیجه کشتی ها را مرور می کنیم.

عامل گفت: تا دو ـ سه روز دیگر درخواست می دهیم تا زودتر مرخصمان کنند اگر هم اجازه ندهند، قرنطینه ما شنبه آینده به اتمام می رسد و می توانیم سرکار و سالن ها برویم. از روز یکشنبه هم کشتی ها آغاز می شوند و امیدوارم این افتخار را داشته باشم که برای هموطنانم گزارش کنم. ان شاءالله این گزارش ها با پیروزی های ورزشکارانمان همراه باشد و دل مردم هم شاد شود.

این گزارشگر پیشکسوت سپس از حضور چند دوره ای خود در بازی های المپیک گفت و در توضیحاتی یادآور شد: من از سال ۱۹۹۶ المپیک آتلانتای  آمریکا که آقای رسول خادم طلا گرفتند، آقای جدیدی نقره و آقای امیررضا خادم برنز، افتخار داشتم که گزارش کنم. المپیک سیدنی هم دومین المپیکی بود که حضور داشتم. پس از آن المپیک آتن بود. چهارمین حضورم به المپیک پکن برمی گشت، پنجمین حضور در المپیک لندن، ششمین ریو برزیل و این هفتمین المپیک است که در توکیو هستم. خیلی دوست داشتم هفتمین المپیک را هم حضور داشته باشم. خود المپیک جلوه و زیبایی خاصی دارد و مودت و پیوند همه ی کشورها را نشان می دهد. حس خوبی را به آدم می دهد. اینکه انسان ها می توانند با آرامش در یک مکان و در شرایط برابر با هم رقابت می کنند که روز به روز مردم کره زمین ان شاءالله به هم نزدیکتر و با هم دوست تر باشند.  

عامل درباره ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: مردم ژاپن خوشحال هستند. آنها انسان های زحمت کشی اند. زمانی که برای برگزای المپیک برنده شدند، شادمانی بسیاری کردند و از چند سال پیش مقدمات کار را فراهم کردند و  حالا مجبور شدند که المپیک را برگزار کنند. به هر حال این المپیک با المپیک های دیگر متفاوت است؛ از این جهت که که مجبورند هم برای خبرنگاران و هم برای ورزشکاران و هم همه ی مردم که نمی توانند بیایند و المپیک را تماشا کنند، محدویت هایی ایجاد کنند. ویروس کرونا نظم کره ی زمین را به هم زده و به اعتقاد من نظم المپیک را هم به هم زده است.

عامل در پایان به ایسنا گفت: شایعه هایی شده بود که من هم به کرونا مبتلا شدم و خیلی از مردم پیگیر و ناراحت بودند و دنبال این بودند که اصلا آیا من می توانم کشتی ها را گزارش کنم یه نه. من وظیفه خودم را خیلی سنگین تر می دانم و امیدوارم لیاقت این همه مهربان مردم را داشته باشم. فکر نمی کردم مردم این همه پیگیر حالم باشند. به هر حال من یک گزارشگر ساده و خاک پای مردم هستم و قول می دهم با صداقت و عشق برایشان گزارش کنم. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.