هادی و اخلاقی المپیکی شدند/ علیزاده سهمیه نگرفت

رقابت های کشتی گزینشی المپیک لندن-چین

پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم و حبیب‌اله اخلاقی فرنگی‌کار وزن ۸۴ کیلوگرم با حضور در دیدار فینال رقابت‌های کشتی گزینشی چین، سهمیه المپیک لندن را کسب کردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، پرویز هادی کشتی‌گیر آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود، در دور دوم نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد. هادی در دور سوم فاسون بارو از آلبانی را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد. نماینده وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان برای حضور در دیدار فینال در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دانیل رارس چینتوان از رومانی رفت و در یک کشتی جنجالی با نتیجه ۵ بر ۱ این کشتی‌گیر را شکست داد و ضمن حضور در دیدار فینال، سهمیه المپیک را کسب کرد.

همچنین حبیب اله اخلاقی در وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی فرنگی در دور نخست لیونگ بک از سوئد را با نتیجه ۲- صفر شکست داد، اخلاقی در دور دوم نیز تیگران ساهاکیان از ارمنستان را نیز با همین نتیجه مغلوب کرد. اخلاقی در دور سوم ملونین نمونوی از فرانسه را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و انتقام شکست مسابقات جهانی دانمارک را از این کشتی‌گیر گرفت. اخلاقی در دیدار مرحله نیمه‌نهایی نیز در سه تایم و با نتیجه ۶ بر ۴ ولادمیر گوگیشیدزه از گرجستان را شکست داد و با حضور در دیدار پایانی این وزن سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را نیز بدست آورد.

اما در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی هادی علیزاده پورنیا در دور نخست شریف بخیط از قطر را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد اما در دور دوم مقابل ولادمیر شاتسیخ از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر از دور رقابتها کنار رفت، تا فرنگی کار ایران در این وزن در آخرین رقابتهای گزینشی در فنلاند که ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در شهر هلسینکی برگزار می شود، به میدان برود و در صورت فینالیست شدن المپیکی شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.