هارد اکسترنال مخصوص MacBook Air

در بین هاردهای اکسترنال یو‌اس‌بی‌۳ فوق باریک جدیدترین مدل G-Drive Slim از شرکت G-Technology می‌باشد، که با GoFlex Slim شرکت Seagate و My Passport Edge شرکت WD در رقابت تنگاتنگ است.

هارد اکسترنال,مک بوک ایر

به گزارش پایگاه خبری فن‌آوری اطلاعات برسام، این هارد اکسترنال بی‌شک بسیار باریک است. حدوداً به باریکی GoFlex و از My Passport Edge پهن‌تر می‌باشد. این مدل از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند که در تست کارایی خوبی از خود نشان داده است. این حافظه ساختی محکم دارد و به خاطر قیمت بسیار مناسب ۹۰ دلاری آن، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای افرادی که رایانه‌ی قابل حمل دارند، به خصوص دارندگان MacBook Air می‌باشد.

ریز مشخصات G-Drive Slim

نوع حافظه: هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی USB

پورت: USB 3.0, USB 2.0

ظرفیت: ۵۰۰GB

ابعاد: ۵.۰۶ در ۳.۲۳ در ۰.۳۹ اینچ

وزن: ۰.۳۳ پوند

سیستم‌عامل‌ها: ویندوز ۲۰۰۰ به بالا، مک او‌اس ۱۰.۴ به بالا

نرم‌افزارهای همراه: بدون نرم‌افزار همراه

طراحی و ویژگی‌ها

G-Drive Slim با ضخامت ۰.۳۹ اینچ بسیار باریک است و در ظاهر باریک‌تر هم به نظر می‌رسد و قاب زیبای آلومینیومی‌اش با طراحی MacBook Air همخوانی دارد.

هارد اکسترنال,مک بوک ایر

این حافظه یک پورت Micro-USB 3.0 دارد که هم انتقال داده‌ها و هم تأمین برق دستگاه از طریق این پورت انجام می‌شود. این روز‌ها تأمین برق از طریق پورت USB استاندارد حافظه‌های قابل حمل است. البته این دستگاه با پورت USB 2.0 هم کار می‌کند و الزامی نیست که رایانه‌ی شما از USB 3.0 پشتیبانی کند. برای راه‌اندازی آن تنها به یک کابل Micro-USB نیاز دارید که یک کابل ۱ فوتی همراه دستگاه می‌باشد.

G-Drive Slim مخصوص سیستم‌عامل مک طراحی شده و با فایل‌سیستم +HFS فرمت شده است. به همین دلیل بلافاصله بعد از اتصال به سیستم‌عامل مک آماده برای کار است. علاوه بر این G-Drive Slim از قابلیت پشتیبان گیری سیستم‌عامل مک با نام «ماشین زمان» پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید از این حافظه با سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید، باید ابتدا آن را با فایل‌سیستم‌هایی که ویندوز آن‌ها را پشتیبانی می‌کند (NTFS, FAT 32) فرمت کنید.

اگر MacBook Air دارید G-Drive Slim همراه خوبی برای شما خواهد بود. و اگر کاربر ویندوز هستید و نمی‌خواهید برای استفاده از هارد اکسترنال خود نیازی به فرمت کردن آن داشته باشید بهتر است GoFlex Slim یا My Passport Edge را انتخاب کنید.

خبر های مرتبط:

  1. رکورد نازکترین هارد اکسترنال در اختیار Seagate
  2. My Passport Studio؛ هارد اکسترنال برای انتقال سریع اطلاعات
  3. Toshiba هارد دیسک اکسترنال ۵۰۰ گیگابایتی عرضه می کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.