هاشمی: ائتلاف علیه داعش بدون ایران قطعا شکست می‌خورد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

هاشمی: ائتلاف علیه داعش بدون ایران قطعا شکست می‌خورد

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ائتلاف علیه داعش قطعا شکست می‌خورد، گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند اگر ایران کمک نکند، این ائتلاف نمی‌تواند داعش را از بین ببرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در اولین همایش ملی «دفاع مقدس و دانشگاه» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، افزود: بمباران هوایی نمی‌تواند یک گروهک تروریستی را از بین ببرد چرا که شاهدیم در چند روز اخیر داعش به سمت کوبانی در مرز ترکیه حمله کرده است.

وی اضافه کرد: دیشب هم نیروهای ائتلاف اطراف کوبانی را بمباران کرده‌اند تا این گروهک نتواند شهر را به تصرف درآورد اما با این حال قسمت عمده شهر زیر خمپاره‌باران داعش است.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: خود غربی‌ها گزارش داده‌اند که از زمان حمله ائتلاف به داعش ۲۳۵ نیروی جدید از جاهای دیگر به آنها پیوسته‌اند، مسلما اینگونه نمی‌شود با این گروهک رفتار کرد.

وی حوادث اخیر در کشور عراق را یادآور شد تصریح کرد: در همین حوادث اخیر فقط اشاره ایران توانست مشکل را حل کند چرا که عراقی‌ها چندین ماه به دنبال تشکیل دولت بودند و آمریکایی‌ها هم هر گونه کمک را به تشکیل دولت فراگیر در عراق مشروط کرده بودند که با اشاره ایران این مشکل رفع شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر اکنون میدان نبردی شکل می‌گیرد کار اصلی را ایرانی‌ها به عهده دارند البته نمی‌گویم که نیرو اعزام کرده‌ایم اما مشاوره‌های ایران توانست سد موصل و شهر آمرلی را آزاد کند و آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند با بمباران هوایی این کار را انجام دهند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه آنها می‌گویند که در ائتلاف شرکت کنید، تاکید کرد: ما می‌گوییم که شما ما را تحریم کردید و این نوعی دشمنی شما با ما است و ما در صف شما نمی‌گنجیم؛ ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.