هاشمی احساس تکلیف کند برای ریاست خبرگان کاندیدا می‌شود/ آیت الله در میان خبرگان از احترام زیادی برخوردار است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۲۵/آبان/ – ۰۸:۵۶ و در سرویس اخبار سیاسی ممتاز نیوز

علیخانی در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که اگر آیت الله هاشمی احساس تکلیف کند برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا می‌شود چرا که وی در میان خبرگان از احترام زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری و احتمال کاندیدا شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت الله هاشمی هرگاه احساس تکلیف کند اقدامی را انجام خواهد داد و برای انتخاب رئیس مجلس خبرگان نیز بر این اساس حضور خواهد یافت. 

وی افزود: اخیرا آیت الله حائری شیرازی در برنامه شناسنامه گفته است که در این سال‌ها هرگاه آیت الله هاشمی کاندیدا شد کسی نتوانست با وی رقابت کند اما در دوره آخر بنا به تکلیف کنار کشید و آیت الله مهدوی کنی رئیس شد. 

مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از آنجایی که آیت‌الله مهدوی کنی از ادب بالایی برخوردار بود پس از اینکه رئیس مجلس خبرگان شد به صراحت گفت که آیت الله هاشمی آن را به بنده تفویض کرده است و حتی تاکید کرد که ما با آقای هاشمی از قبل از انقلاب دوست بودیم و این دوستی همچنان ادامه دارد. 

علیخانی ادامه داد: گاهی برخی از اعضای مجلس خبرگان نقل قول‌هایی  را از درون بیان می‌کنند و چهره ای را به تصویر می‌کشند که با واقعیت آنچه که در درون این مجلس می‌گذرد متفاوت است. 

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به تهیه طرح دو فوریتی اداره مجلس خبرگان به وسیله نائب رئیس این مجلس تا پایان دوره فعلی گفت: در روزی که این طرح مطرح می‌شد آیت الله هاشمی به مجلس خبرگان نرفت؛ او فقط یک رای داشت ولی این طرح پس از آنکه در میان خبرگان به رای گذاشته شد فقط ۵ رای آورد و آنهایی که این طرح را تهیه کردند در زمان بررسی در صحن مجلس به مخالفان تبدیل شده بودند.

وی افزود: مثلا شخصی نقل می‌کرد که از آیت الله یزدی پرسید که چرا با وجود اینکه شما این طرح را امضا کرده بودید به عنوان مخالف صحبت کردید که آیت الله یزدی پاسخ داد درست است که امضا کردم ولی بعدا به این نتیجه رسیدم که مطرح شدن این موضوع به مصلحت نیست و یا حتی از آیت الله هاشمی شاهرودی درباره این طرح سوال شد که پاسخ داد من از ابتدا با این طرح مخالف بودند با این وجود به نظر می‌رسد که فضای درون مجلس خبرگان با آنچه که از سوی برخی بیان می‌شود متفاوت است. 

علیخانی همچنین درباره نفوذ و مقبولیت آیت الله هاشمی در میان اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ بر اساس اخباری که ما داریم اکثریت اعضای مجلس خبرگان برای آیت الله هاشمی احترام خاصی قائلند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.