هاشمی به صحنه آید قالب جبهه اصولگرایی به نفع وی کنار می‌روند/اصلاح‌طلبان و جمعی از اصولگرایان سنتی زیر چتر هاشمی

۱فروردین ۱۳،

حجت‌الاسلام روانبخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری آینده و کاندیداهای آن اظهار داشت: پیشنهاد اخلاقی ما به کاندیداها این است که سفارشات اخلاقی که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به انتخابات دارند جدی بگیرند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در این باره افزود:‌ گروه‌های سیاسی باید توانمندی‌ها و به اصطلاح کالا خودشان را تعریف کنند و به مردم نشان دهند نه اینکه خودشان را با تخریب دیگران معرفی کنند

وی با بیان اینکه این اخلاق سیاسی است که ما مسلمان‌ها به آن اعتقاد داریم، گفت: کاندیداها این را در عرصه سیاسی و انتخابات جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام روانبخش دربارهٔ پیش‌بینی‌اش از انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: به نظرم رقابت اصلی بین اصولگراهاست؛ درمورد اصلاح‌طلبان فکر نمی‌کنم حضور چشمگیری در انتخابات داشته باشند چراکه به نحوی در فتنه ۸۸ درگیرند و رد پایشان دراین اتفاق باقی مانده است.

چهره‌های اصلاح‌طلبی که “هنوز نسوخته‌اند” شانس رای‌آوری ندارند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: چهره‌هایی که اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری دارند و به قول خودشان هنوز نسوخته است، چهره‌های مشهوری نیستند و نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مردم نگاه مثبتی به این جریان ندارند، یادآور شد: در تاریخ ۸ ساله‌ای که مجلس و دولت در اختیار اصلاح‌طلبان بود و دولت مجلس پشتیبان یکدیگر بودند و گفتمانشان واحد بود ( تمام لوایحی که دولت به مجلس می‌فرستاد آنها تصویب می‌کردند) موفقییت چشمگیری در عرصه داخلی و خارجی نداشته اند؛ در عرصه خارجی سیاستشان سیاست انفعالی بوده در عرصه اقتصادی هم این موضوع در اولویت کاریشان نبود. در عرصه فرهنگی، اعتقادی و دینی هم بیشتر هجمه به اعتقادات اسلامی بود.

حجت‌الاسلام روانبخش در این باره تاکید کرد:‌ بنابراین سببی برای اینکه مردم به این گفتمان رجوع کنند وجود ندارد؛ مگر آنکه بخواهند عنوانش را عوض کنند و با یک عبارت دیگر وارد انتخابات شوند.

هاشمی به صحنه آید قالب جبهه اصولگرایی به نفع وی کنار می‌روند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: در انتخابات سال آینده رقابت جدب میان اصولگرایان خواهد بود؛ فکر می‌کنم یک پایه از این رقابت جبهه پایداری است و رقیب جدی آن هم از میان اصولگرایان دیگریست که در مجلس نهم، فعالیت می‌کردند؛ این درصورتی است که هاشمی به صحنه نیاید.

وی ادامه داد: اگر هاشمی به صحنه آید قالب جبهه اصولگرایی به نفع وی کنار می‌روند،‌ به وی‍ژه اینکه دبیرکل جبهه پیروان آقای عسگراولادی است و  نگاه مثبت به هاشمی دارد.

حجت‌الاسلام روانبخش اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر هاشمی به صحنه انتخابات آید می‌تواند یک قطب تشکیل دهد که اصلاح‌طلبان به اضافه جمعی از اصولگرایان سنتی را زیر پر خود قرار دهد؛ بنابراین انتخابات احتمالا دو قطبی بین جبهه پایداری و هاشمی خواهد بود.

احمدی‌ن‍ژاد از مشایی کوتاه نخواهد آمد/تایید صلاحیت مشایی یعنی تایید صلاحیت انحراف

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری دربارهٔ کاندیدای مورد حمایت دولت عنوان کرد: احمدی‌نژاد از مشایی کوتاه نخواهد آمد و البته مشایی تایید صلاحیت نخواهد شد، چراکه تایید مشایی یعنی تایید انحراف.

وی دربارهٔ برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد می‌تواند برای تایید صلاحیت مشایی فشار ایجاد کند،‌ عنوان کرد: رئیس‌جمهور نمی‌تواند فشار بیاورد؛ مقام معظم رهبری برای معاون اولی ایشان حکم حکومتی صادر کردند که عزل شود چنین فردی برای ریاست‌جمهوری قطعا امتیاز نخواهد آورد.

حجت‌الاسلام روانبخش در پایان برای جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۲ آرزو کرد: امیدواریم جمهوری اسلامی به همه قله‌های پیشرفتی که مقام معظم رهبری برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته اند برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.