هاشمی رفسنجانی:معلمان و استادان نماد نجابت جامعه می باشند

۱۷اردیبهشت،

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فرهنگیان کشور که امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: رسالت معلمان که همان اساس رسالت انبیاست، هدایت انسان‌ها در مسیر دانش، کرامت و ارزش‌های اخلاقی است.

وی با با تجلیل از مقام علمی و دینی استاد شهید مرتضی مطهری تأکید کرد که در مسیر مقدس هدایت انسان‌ها بزرگانی گام نهاده‌اند که شهید مطهری از جمله آنهاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند نقش و جایگاه رفیع مقام معلم را در جامعه منکر شود، گفت: نباید به مسئولیت معلم به عنوان یک حرفه نگریست.

هاشمی رفسنجانی افزود: دین مبین اسلام و سایر ادیان الهی برای امر تعلیم و تربیت ارزش بسیاری قائل شده‌اند و باید دغدغه‌های معلمان به ویژه مشکلات معیشتی و نگرانی از افت کیفی نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با درد دل‌های معلمان و دغدغه‌های آنها آشنایی کامل دارد، اضافه کرد: معلمان از جمله قشرهای قانع، سازنده و معتمد می باشند؛ چون بهترین سرمایه‌های مردم یعنی فرزندان آنها برای تعلیم و تربیت به آنان سپرده می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه همه مردم به سبب تعلیم خود یا فرزندان‌شان به نوعی مدیون معلمان و استادان می باشند، گفت: نباید اجازه داد که تأثیرگذارترین قشر جامعه، دغدغه معیشتی داشته باشند و باید شرایطی فراهم شود تا معلمان با آسودگی خاطر در کلاس‌های درس به وظیفه تعلیم و آموزش بپردازند.

هاشمی رفسنجانی در توضیح سبب این امر تأکید کرد: حضور شاداب و چهره متبسّم معلم در مراکز آموزشی به دانش‌آموزان نیز منتقل می‌شود.

وی با تحسین صبر و استقامت جامعه فرهنگی کشور در قبال مشکلات موجود، معلمان و استادان را نماد نجابت جامعه و جایگاه آنان را در قلوب مردم دانست.

گفتنی است؛ در این دیدار اعضای شورای مرکزی و دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران، هیئت رئیسه سازمان معلمان ایران، هیئت رئیسه کانون صنفی معلمان، هیئت رئیسه انجمن اسلامی معلمان و جمعی از مدیران سابق آموزش و پرورش حضور داشتند.

چند تن از حاضران در جلسه به نمایندگی از جمع به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات فرهنگیان و نقد مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل مختلف آموزش و پرورش پرداخته و خواستار نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.