هاشمی رفسنجانی: اداره سیاسی کشور با دیدگاه سفید و سیاه و حق و باطل غیرممکن است

۲۵م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدال‌گرایان، فقدان احزاب نیرومند و فرهنگ کار جمعی را یکی از نقاط ضعف جامعه ما برای اداره کشور خواند و با اشاره به احساس نیاز کشور پس از انقلاب به تشکیلات منسجم و برنامه‌دار گفت: نیاز به حزب نیرومند و برنامه‌دار حتی در طول مبارزه علیه رژیم پهلوی هم احساس می‌شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حزب جمهوری اسلامی از همین نیاز سر بر آورد و به سرعت در سراسر کشور فراگیر شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انحصارگرایی را آفت اداره درست جوامع خواند و تصریح کرد: در جریان شکل‌گیری و فعالیت حزب جمهوری اسلامی اگرچه بنیانگذاران و فعالان این حزب با نیت صحیح خدمت به نظام و مردم آن را گسترش دادند، اما ذات انحصار و خارج کردن میدان رقابت از سایر نیروها، کارآمدی نیت‌های صحیح را هم کمرنگ کرد و همین سبب شد به دستور امام راحل فتیله حزب جمهوری اسلامی در جهت ایجاد زمینه فعالیت سایر گروه‌ها پایین کشیده شود.

وی نفوذ شخصیت، صداقت و کارآمدی حضرت امام را رافع مشکلات کشور پس از انقلاب خواند و گفت: وجود شخصیت‌های بانفوذ و مورد قبول همیشگی نیست، لذا این احزاب و تشکل‌ها می باشند که ماندگارند و باید بار اداره کشور را با انسجام، برنامه و کارآمدی بر دوش بگیرند.

هاشمی‌رفسنجانی اداره سیاسی کشور را با دیدگاه سفید و سیاه و حق و باطل را غیرممکن خواند و با اشاره به تجربه تشکیل دولت پس از جنگ تحمیلی گفت: اگر آبادانی و عمرانی کشور پس از پایان جنگ به سرعت و درست صورت گرفت، این امر نتیجه استفاده از نیروهای دلسوز و کارآمد همه سلایق و گروه‌ها بود، چرا که در اختلاف و انحصار پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اداره کشور را با تعادل، انعطاف و مصلحت‌سنجی امکان‌پذیر خواند و تأکید کرد: مدیریت جامعه ایران که حاوی جمعیت‌ها، قومیت‌ها و سلایق گوناگون فکری، سیاسی و اجتماعی است با یک سلیقه، آن هم به صورت افراطی نه به صلاح و نه امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی احزاب در ایران، وجود احزاب نیرومند، با برنامه و کارآمد را لازمه تحقق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت کشور خواند و گفت: در فقدان این نیاز، خانه احزاب می‌توانست با پیشه کردن اعتدال‌گرایی و همکاری جای خالی احزاب نیرومند را پر کند که متأسفانه محقق نشد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به تهدیدات بین‌المللی و مشکلات و مسائل داخلی، اتحاد، همدلی و پرهیز از تشنج و درگیری را لازمه عبور از گردنه کنونی خواند و تصریح کرد: یک گام مهم در تحقق این امر مهم، ایجاد دولتی متشکل از سلایق گوناگون در چارچوب قانون اساسی است تا بتوانیم دشمنان کشور را در ادامه نقشه‌های خود مأیوس سازیم.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.