هاشمی رفسنجانی: برای پرهیز از سوء استفاده‌ بدخواهان افراطی، خودم را از سعادت دیدار با همشهریانم محروم می​کنم

۱۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین،روز قبل اولین سالگرد امام جمعه رفسنجان بود. بعضی رسانه​ها نیز به استناد آنچه در نشریات محلی رفسنجان منتشرشده بود، از سفر آیت​الله هاشمی رفسنجانی به زادگاهش برای حضور در مراسم ترحیم شوهر خواهر – و پسر عموی وی- خبر داده بودند. خبری که به تدریج الحاقاتی به آن اضافه شده و از سخنرانی انتخابای هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد سخن به میان آمد.

کار که به اینجا رسید، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه​​ای عنوان کرد: «در پی انتشار یافتن مطالبی در بعضی رسانه ها در مورد برنامه های دیداری آیت الله هاشمی رفسنجانی در رفسنجان، به اطلاع می رساند ایشان سفری به استان کرمان و شهر رفسنجان نخواهند داشت و گمانه زنی​های رسانه ای در مورد برنامه ها و موضوع دیدارها کذب بوده و صحت ندارد».{اینجا}

امروز هم هاشمی رفسنجانی پیامی به مراسم سالگرد رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان، صادر کرده و در آن نوشته است: «وظیفه‌ام بود که هم در مراسم اولین سالگرد ایشان حضور یابم و هم در این فرصت، دیدار با بستگان و همشهریان را تازه نمایم. دلم می‌خواست و برنامه‌ریزی هم شده بود که بیایم، اما به خاطر فشردگی برنامه‌ها در مرکز و ملاحظاتی که به آن آگاهید و ضرورت پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف و گرفتن فرصت از سوءاستفاده‌کنندگان و بدخواهان افراطی، خود را از این سعادت محروم می‌کنم».

متن کامل این پیام که حاوی خاطراتی از هاشمی رفسنجانی و مرحوم هاشمیان است را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هاشمیان در شهر رفسنجان هم تأسف و تأثر عمیق را تجدید کرد و هم ذهنم را به سالهای دور و نزدیکی برد که علاوه بر نسبت فامیلی، با هم از بهرمان تا قم در یک مکتبخانه و بعدها در محضر علمای بزرگوار حوزه علمیه قم تلمذ می‌کردیم.

در برگشت به خاطرات قبل، پاییز سال ۱۳۲۷ را به یاد می‌آورم که با هم و به همراه والدین که برای زیارت عتبات عالیات به سفر می‌رفتند، با استفاده از وسایل مسافرتی آن روزها به بیاض و از راه یزد به قم رسیدیم و در آنجا و در منزل اخوان مرعشی مستقر شدیم، در همسایگی و همراهی با خورشید فقاهت، سرآمد روحانیت، رهبر نهضت، امام امت، محبوب ملت و سرانجام پیروزی انقلاب.

اگرچه در مقطعی از این همراهی طولانی، ایشان به درخواست مردم رفسنجان و امر آیت‌الله بروجردی برای امر تبلیغ به زادگاه خویش برگشتند، اما در تمام دوران مبارزه با هم بودیم. حتی پس از پیروزی انقلاب هم حضور مشترک ما در نهادهایی مانند مجلس خبرگان نمی‌گذاشت مسئولیت‌های خطیر و بعد مسافت بین دیدارهای ما فاصله اندازد.

روحیه شاد ایشان در محافل دوستانه و طلبگی و شجاعت ایشان در دفاع از مبانی اسلامی و حمایت از امام(ره) در همه مراحل مبارزه، زبانزد همگان و سبب تقویت روحیات بود و در سالهای پس از انقلاب هم در سنگر نماز جمعه، نمایندگی ولی فقیه، دادگستری رفسنجان و تدریس در حوزه و دانشگاه، پرتلاش بود و در سالهای اخیر هم با اینکه بیمار بود، اما در راه اعتقادات خویش تلاش می‌کرد.

روحش شاد که سال قبل پرونده ۸۴ سال زندگی‌اش بسته شد. ضمن تسلیت مجدد فقدان ایشان به فرزندان، خانواده، عموزادگان، بستگان، مردم بهرمان و رفسنجان، امیدوارم با احیای آثار نوشتاری و گفتاری، سبب جاودانگی نام و یاد ایشان در جامعه و امکان استفاده طلبه‌های جوان از آنها فراهم شود. چون تردیدی ندارم که برادر عالم و تلاشگر ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین هاشمیان و فرزند عالم و دلسوزشان جناب شیخ علی هاشمیان مشعل نورانی راه ایشان را ادامه خواهند داد.

وظیفه‌ام بود که هم در مراسم اولین سالگرد ایشان حضور یابم و هم در این فرصت، دیدار با بستگان و همشهریان را تازه نمایم. دلم می‌خواست و برنامه‌ریزی هم شده بود که بیایم، اما به خاطر فشردگی برنامه‌ها در مرکز و ملاحظاتی که به آن آگاهید و ضرورت پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف و گرفتن فرصت از سوءاستفاده‌کنندگان و بدخواهان افراطی، خود را از این سعادت محروم می‌کنم.

انشاءالله در اولین فرصت در بهرمان، نوق و رفسنجان در جمع شما مردم خون‌گرم، صمیمی و دوستدار اهل بیت(ع) خواهم بود که این روزها عزادار مصائب اشرف اولاد آدم و کاروانیان اسارت کربلا میباشید.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.