هاشمی رفسنجانی: جهش تورمی سال قبل نتیجه سوءمدیریت داخلی و تحریم​ها بود

۷فروردین ۱۳،

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار حدود یک‌صد نفر از اعضای خانه کارگر با تبریک سال تازه و عید نوروز به اقشار گوناگون کشور و به خصوص کارگران، این قشر را یکی از پرتلاش‌ترین، وفادارترین و در عین حال کم ادعاترین اقشار کشور خواند و گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی کشور بیش از همه به اقشار دارای درآمد ثابت و مزدبگیر فشار آورده و آنان را در شرایط رنج‌آوری قرار داده است.

هاشمی رفسنجانی جهش تورمی سال قبل را نتیجه سوءمدیریت داخلی و نیز طمع قدرت های استکباری و تحریم ها دانست و افزود: کاهش ارزش پول ملی و افزایش شدید تورم سبب شد که بیش از همه سبد کالا و زندگی اقشار مزدبگیر و کارگران تهی شود و امیدوارم در سال تازه با اتخاذ سیاست های صحیح اقتصادی بارقه امید به اقشار گوناگون کشور باز گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از نامگذاری سال تازه توسط رهبری معظم انقلاب به حماسه سیاسی و اقتصادی که به نوعی تداوم شعار سال قبل کشور نیز است، تحقق عملی این شعار را نیازمند تمهید شرایط و زمینه های سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور عنوان کرد و گفت: رسیدن به اعجاز تحقق شعار تازه آرزوی هر ایرانی و به خصوص اقشار آسیب پذیر و کارآفرین و تولیدکننده است و لازم است مسئولان کشور زمینه‌های تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را فراهم کنند.

هاشمی رفسنجانی ایران اسلامی را دارای استعداد و قابلیت جغرافیایی، انسانی و مادی فراوانی برای پیشرفت اقتصادی و سیاسی دانست و تصریح کرد: برای به فعل رساندن استعدادهای خدادادی کشور نیازمند اتخاذ سیاست های صحیح و تغییر شیوه های اجرایی کشور از یک سو و تعامل و همکاری با سایر کشورها در جهت کاهش تحریم ها و خصومت ها هستیم و امیدواریم این امر در سال تازه تحقق یابد.

در ابتدای این دیدار آقایان کمالی؛ مشاور کارگری رییس مجمع و علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به نمایندگی از تشکل های کارگری و کارگران کشور سال تازه را به آیت الله هاشمی رفسنجانی تبریک گفتند.

محجوب در این دیدار اظهار کرد: کاهش ارزش پول ملی در سال قبل بزرگترین مصیبت کارگران در جهت کاهش توان خرید این قشر بود که امیدواریم این بحران در سال تازه توسط مسئولان جبران شود.

دبیرکل خانه کارگر پرداخت یارانه نقدی و توزیع پول در بین مردم را سیاستی مقطعی و ناپایدار برای اقشار ضعیف جامعه توصیف کرد وگفت: امیدواریم در سال تازه و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، همه دلسوزان کشور و به خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی توان و نیروی خود را در جهت اصلاح امور و سیاست ها و انتخاب مدیری کارآمد، توانمند و دلسوز اقشار ضعیف به کار بندند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.