هاشمی شاهرودی: ولایت مبنای فکری و فقهی اسلام ناب است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

31-141.jpg

یک عضو مجلس خبرگان گفت: علمای شیعه از مبنای ولایت در ابعاد مختلف برای حفظ شریعت و مصون نگه داشتن امت اسلام استفاده نمودند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در مراسم معمم شدن جمعی از طلاب خارجی در مدرسه عالی امام خمینی(ره)، تصریح نمود: الگوی ارزش‌های اسلامی که مبنای آن ولایت و امامت بود رسالت پیامبر اکرم(ص) و شریعت را حفظ نمود.

وی با بیان این‌که «ولایت امتیاز بزرگی برای حوزه‌های علمیه، روحانیت و فقهای شیعه در طول تاریخ بوده است»، افزود: ولایت مبنای فکری و فقهی اسلام ناب است و جلوی تغییر ارزش‌ها و الگوها را گرفته و مانع جایگزینی آن با ضدارزش‌ها می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر این‌که «ولایت، مانع از تحریف دین اسلام شد» تصریح نمود: ادیان مختلف در اثر حاکمیت حکام مستبد دچار تحریف شدند اما اصل ولایت در مقابل تحریف دین اسلام ایستاد.

وی در ابتدای مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، سربازی برای امام وقت(عج) را موهبتی عظیم برای طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه عنوان نمود و با یادآوری مسوولیت خطیر و سنگین آن‌ها در لباس مقدس روحانیت، تصریح نمود: لزوم حفظ شأن و جایگاه لباس مقدس روحانیت، ترویج دین مبین اسلام و احکام نورانی آن از وظایف مهم شماست.

در آستانه عید سعید غدیرخم ۳۴ طلبه غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به جامعه المصطفی العالمیه به دست آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ملبس به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.