هالک شگفت‌انگیز

جام جم آنلاین: قهرمانی تیم‌های روسی که چند سالی است به پول‌های هنگفت نوسرمایه‌داران این کشور مجهز شده و ترکیب‌شان چندین و چندملیتی شده و هیچ شباهتی به تیم‌های روسی ندارند در جام یوفای سابق که مدتی است لیگ اروپا نامیده می‌شود تجربه‌ای کاملا آشناست و زسکامسکو در ۲۰۰۵ و زنیت سنت‌پترزبورگ در ۲۰۰۹ انجام‌دهندگان این مهم بوده‌اند.

اگر می‌خواهید بدانید ته‌دل این باشگاه‌های روسی چیست باید متذکر شویم آنها همیشه رویای فتح جام اصلی (لیگ قهرمانان) را داشته‌اند و هر چند امسال فقط یک نماینده در این جام دارند، اما با همان تک تیم یورش بزرگ و جانانه‌ای به سمت این جام خواهند برد.

با این که از نظر کارشناسان بخت چندانی برای این مهم ندارند، اما از حق نباید گذشت که تیم تحت هدایت لوچیانو اسپاله‌تی ایتالیایی تیم قدرتمند و واقعا خطرناکی است و به لطف قرار گرفتن در گروه سوم برای صعود به مرحله حذفی بدون شانس نیست.

زنیت سنت‌پترزبورگ به واقع به صعود صرف هم راضی نیست و سرگروهی را هدف گرفته تا در شروع مرحله حذفی از نعمت بازی برگشت در خانه‌اش بهره‌مند باشد.

زنیت برای این‌گونه اندیشیدن ظاهرا دلایل کافی دارد. از یک‌سو آث. میلان با از دست دادن حدود ده مهره اصلی‌اش در تابستان امسال شبیه به هر چیزی هست الا میلان قدر قدرتی که دو سال پیش سری A را فتح کرد و فصل گذشته هم این عنوان را با کمترین اختلاف به یوونتوس واگذار کرد.

اندرلشت هر چیزی جلوه می‌کند الا یک رقیب بزرگ و مالاگا با این که به لطف سرمایه کلان عرب‌های خریدار این باشگاه یک پا کهکشانی شده و اخیرا ساویولای آرژانتینی را هم ابتیاع کرده، فاقد هویت یک قهرمان و سرشار از نوسان است.

زنیت در نقطه مقابل نه‌تنها اکثر قریب به اتفاق مهره‌های قبلی‌اش را حفظ کرده در آخرین روزهای مهلت نقل و انتقال‌های تابستانی دو ماهی درشت تازه را هم به تور انداخت.

یکی هالک مهاجم برزیلی و قوی هیکل پورتوی پرتغال که تمام تیم‌های بزرگ اروپا او را می‌خواستند و گذاشتن این نام روی او با اشاره به کاراکتر معروف و کمیک‌استریپی هالک شگفت‌انگیز بوده که تا به حال سه فیلم سینمایی پرفروش هم از روی آن ساخته شده است و دیگری الکس ویتسل هافبک ـ مهاجم ۲۳ ساله بلژیکی که از بنفیکا صید شده است.

این دو بازیکن برای زنیت بسیار گران تمام شده‌اند (به روایتی هرکدام حدود ۴۰ میلیون یورو!) اما با توانی که دارند قادرند زنیت را حداقل یکی دو کلاس بالا بیاورند و به آرزوهای اروپایی‌اش نزدیک‌تر کنند.

یک دلیل گرانی خیره‌کننده هالک و ویتسل صرف‌نظر از قدرت فنی‌شان این است که قراردادشان با باشگاه روسی ۵ ساله است و نه کوتاه‌مدت و هالک که بتازگی مهاجم تقریبا فیکس تیم ملی برزیل هم شده است، در فتوحات سال‌های اخیر پورتو سهمی عمده داشت و گلزنی چیره‌دست برای آنها بود و بعد از کوچ رادومل فالکائوی کلمبیایی از این تیم سهم و نقش وی در پورتو عمده‌تر و محسوس‌تر شد.

او که از توکیو وردی ژاپن به پورتو آمده بود با این تیم سه‌بار لیگ پرتغال، سه مرتبه جام حذفی این کشور و یک‌بار هم لیگ اروپا را فتح کرد و در ۱۶۹ بازی رسمی‌ برای سفید و آبی‌های پورتو ۷۸ گل زد و ۵۵ پاس گل داد که ارقام خیره‌کننده‌ای است.

ویتسل هرچند شهرت جهانی هالک را ندارد ولی تجربه ۳۲ بازی ملی‌اش برای بلژیک و حضوری کارساز در بنفیکا و استاندارد لی‌یژ را به سنت پترزبورگ آورده است.

با او و هالک شگفت‌انگیز، زنیت آشکارا بختی فزون‌تر برای خودنمایی در لیگ قهرمانان اروپا دارد و بازی امشب تیم روسی با مالاگا در استادیوم روسالدای شهر مالاگا می‌تواند تاییدی بر این نگرش یا البته نشانگر مشکلات زنیت برای تحقق آرزوی اصلی اروپایی‌اش باشد، ولی تحت هر شرایطی باید از این پس بیش از پیش از زنیت ترسید، زیرا هالک شگفت‌انگیز را هم در صف مردانش دارد، هرچند رنگ صورت او در زمان نبردهایش برخلاف کمیک استریپ‌های مربوطه سبز و هیکل وی به اندازه کینگ‌کنگ نمی‌شود!


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.