هامبورگی ها در حمایت از یونان و مخالفت با سیاست های دولت آلمان به خیابان ها ریختند

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی هامبورگ، شنبه شب هزاران نفر از مردم شهر هامبورگ براساس سنت همه ساله مراسم جشن برگزار کرده بودند اما این مراسم از ساعات پایانی به درگیری و موج اغتشاش های خیابانی تبدیل شد.

براساس گزارش ها، جمعی از حاضران در این مراسم با سردادن شعارهایی در مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت و همچنین تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر اجرای طرح ریاضت اقتصادی از مردم بحران زده یونان حمایت کردند.

معترضان که اغلب از اعضای گروه های چپ رادیکال و مخالفان دولت بودند با سردادن شعار، مخالفت خود را با سیاست های اقتصادی دولت و نظام سرمایه داری اعلام کرده و همچنین سیاست بانک ها در نظام اقتصادی و مالی را تقبیح کردند.

این اعتراضات با اعلام حمایت از مردم یونان و درخواست کمک به حل مشکلات آنها ساعتها ادامه داشت و در بامداد یکشنبه به اغتشاش تبدیل شد بگونه ای که معترضان خشمگین با شکستن شیشه های مغازه ها و به آتش کشیدن سطل های زباله در مسیر خود، تصمیم به تصرف یک شعبه بانک گرفتند که نیروهای پلیس وارد عمل شدند.

بر اساس این گزارش، ماموران برای متفرق کردن معترضان از ماشین های آبپاش و تجهیزات سرکوب، استفاده کردند.

در این اعترض ها که چندین ساعت به طول انجامید، دهها نفر نیز دستگیر و چند نفر از جمله یکی مامور زخمی شدند.

درگیری ها به حدی بود که پلیس از اختیارات خود استفاده کرده و منطقه درگیری را به عنوان حوزه خطر معرفی کرد تا بتواند اوضاع را کنترل کند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۱۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.