هانس کریستیان اندرسن و ژول ورن در جشنواره فیلم کودک

در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ، آثاری اقتباس شده از نویسندگان برجسته جهان به روی پرده می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از ستاد خبری جشنواره فیلم کودک، در بخش سینمای کودک و اقتباس ادبی ، فیلم آندرسن جوان ، داستان یک مادر و فندک و هانس لنگ و ملکه برفی بر اساس داستان های هانس کریستیان اندرسن و فیلم دور دنیا در هشتاد روز بر اساس داستانی از ژول ورن به نمایش در می آید.
بر پایه این گزارش، هانس کریستین اندرسن نویسنده مشهور کودکان و نوجوانان ۲۰ سال پیش از آن که سینما توسط براردان لومیر اختراع شود دارفانی را وداع گفت اما در کمال شگفتی آثار اندرسن آشکارا طعم رسانه های مدرن و با فرم های نوین ارتباطی سازگار بودند و اقتباس های فراوانی از آثار این هنرمند صورت گرفت.
داستان های آندرسن همچنان برای کودکان دیروز و امروز سرزمین ما دوست داشتنی است، پری دریایی کوچک، تام بند انگشتی، قوهای وحشی و جوجه اردک زشت از جمله داستان های این نویسنده به شمار می رود که دنیایی از قصه ها و داستان های پریانی شناخته شده در سطح جهان است.
ژول ورن که به نام پدر افسانه های علمی و تخیلی هم خوانده می شود در داستان های خود دریچه ای تازه به ناشناخته های جهان به روی جهانیان باز کرده است و قصه های آینده نگر وی با قوانین دانش معاصر مغایرت ندارند.
سفر به ماه ، بیست هزار فرسنگ زیر دریا ، جزیره مرموز ، فانوس دریایی و دور دنیا در هشتاد روز از جمله آثار این نویسنده به شمار می روند.
فیلم دور دنیا در هشتاد روز در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی فرانک کوراچی ساخته شد و بازیگرانی چون جکی جان، استیو کوگان و فرانک کوراچی در این فیلم نقش آفرینی کردند.
این آثار در بخش سینمای  کودک و اقتباس ادبی به منظورآشنائی مخاطبین با اقتباس ادبی در سینمای کودک در بیست و ششمین جشنواره کودک اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می شود./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.