هتک حرمت مسلمانان بی‌دفاع هندی، مغایر با بدیهی‌ترین اصول انسانی است

معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در بیانیه ای، کشتار بی رحمانه مسلمانان هند از سوی هندوهای افراطی را محکوم کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، در پی کشتار بی رحمانه مسلمانان هند از سوی هندوهای افراطی، معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

در روزگار دهشتناکی که اسلام هراسی و تهدید علیه مسلمانان در اقصی نقاط دنیا سکه رایج روز شده و فشار بر پیروان دین اسلام هر روز فزونی می گیرد؛ کشتار مسلمانان مظلوم روهینگیا توسط نظامیان میانمار تا جنایت تروریستی علیه نمازگزاران نیوزیلند در مسجد و اینک کشتار مسلمانان مظلوم و بی پناه هند توسط هندوهای متعصب و افراطی، جهان نظاره گر فشار روزافزون بر مسلمانان در غیاب واکنش کشورهای مدعی دموکراسی و سکوت سازمان های حقوق بشری و رسانه های بین المللی و ارکان سازمان ملل می باشد.

کشور هند که خود را بزرگترین دموکراسی جهان می داند در سال ۲۰۱۹ قانون موسوم به اعطای شهروندی را به تصویب رساند که به موجب این قانون اقلیت های دینی کشورهای منطقه و مهاجران غیرمسلمان از جمله هندوها، سیک ها، بودایی ها و مسیحیان و پارسیان می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند، اما مسلمانان از دریافت آن محروم هستند. این قانون که از هر نظر تبعیض آمیز و مغایر با اصول دموکراسی و حقوق بشر به ویژه مغایر با قانون اساسی هند می باشد در ادامه دومینوی تحت فشار گذاشتن مسلمانان هند از سوی دولت این کشور و لغو خودمختاری ویژه بخش هندی منطقه کشمیر که اکثریت آن مسلمان هستند می باشد.

این قانون که حقوق ۲۰۰ میلیون نفر مسلمان ساکن هند را نادیده می گیرد اینک به محملی در دستان خونین هندوهای متعصب تبدیل شده تا با تمسّک به آن مسلمانان معترضِ به این قانون تبعیض آمیز را در سایه سکوت دولت و پلیس هند به خاک و خون بکشند. تصاویر تکان دهنده جنایات هندوهای افراطی و هتک حرمت مسلمانان بی دفاع هندی به ویژه زنده به گورکردن کودک و مادر مسلمان از هر نظر مغایر با بدیهی ترین اصول انسانی و معیارهای حقوق بشری می باشد.

معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن محکومیت این جنایات سبعانه و وحشتناک، از دولت هند می خواهد نسبت به اصلاح این قانون تبعیض آمیز اقدام و جلوگیری از کشتار مسلمانان هند توسط هندوهای افراطی را در دستور کار قرار دهد؛ و همچنین از مجامع بین المللی می خواهد با موضع گیری صریح و شفاف، جنایاتی از این دست را که تماماً در راستای اسلام هراسی و نابودی مسلمانان صورت می پذیرد را محکوم نمایند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.