هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید ابزار حل بحران اقتصادی

هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید ابزار حل بحران اقتصادی

برای حل مشکل بازار اقتصادی باید سرمایه‌های سرگردان مردم به بخش تولید سوق داده شود تا بازار سرمایه سامان یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سه‌شنبه ۱۸ مهرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج با اعلام این مطلب و با تأکید بر ساماندهی مشکلات عرصه تولید، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها و تزریق نقدینگی به کشور با مالیات دو روی یک سکه هستند که نمی‌توان هیچ‌کدام را نادیده گرفت چون که بی‌توجهی به هرکدام از این قوانین نابسامانی بازار سرمایه را به‌دنبال دارد.

ابراهیم حسن‌نژاد افزود: تا زمانی‌که نظام مالیاتی کشور بر نظام سرمایه‌گذاری فایق و چیره نشود و نقدینگی را کنترل نکند، تولید امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که بازار سرمایه ساماندهی نشود تولید در کشور ما امکان‌پذیر نخواهد بود و ساماندهی این بازار هم حل مشکل نقدینگی را می‌طلبد.

حسن‌نژاد ادامه داد: چند سال است که بخش‌‌های دولتی به بانک‌ها برای اعطای سرمایه و تسهیلات به بخش تولید فشار وارد می‌کنند در صورتی‌ که مشکل اساسی کشور ما بازار سرمایه است.

وی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشان نابسامانی اقتصادی را عدم سرمایه‌گذاری مردم در بخش تولید دانست و تصریح کرد: باید سرمایه‌های سرگردان مردم به بخش تولید سوق داده شود تا بازار سرمایه سامان یابد.

این مقام مسئول تأکید کرد: زمانی که سرمایه‌گذاران از محل سرمایه خود و بدون گرفتن وام اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش تولید کنند می‌توان ادعا کرد که وضع تولید در کشور مناسب و مطلوب است.

حسن‌نژاد بر راه‌اندازی و ایجاد مرکزی برای رصد تولیدکنندگان و تولید در کشور تأکید کرد و یادآور شد: با وجود چنین مرکزی نظارت بر نحوه تولید و عملکرد تولیدکنندگان در کشور بیشتر خواهد شد در نتیجه شاهد بروز مشکلات کمتری نیز خواهیم بود.

وی اظهار داشت: اگر تولیدکننده‌ای از مسیر تولید خارج شود بازگرداندن آن به عرصه تولید امکان‌پذیر نخواهد بود چرا که تسهیلاتی به واحدهای ورشکسته شده پرداخت نمی‌شود.

حسن‌نژاد در پایان از عدم استفاده از نظام تعرفه در کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه چند سالی است در کشور که نظام تعرفه تعیین و ساماندهی شده، ولی هنوز به کار گرفته نشده است و این به‌دلیل نبود مرکزی برای رصد و تعیین زمان استفاده و عدم استفاده از تعرفه است./

 

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910719-10

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.