هدایت سپرده‌های موجود در” بانکها”به سمت تولید، اشتغال‌زایی را در پی دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک اقتصاد‌دان گفت: اگر سپرده‌های مردم در بخش تولد و سازندگی به کار گرفته شود سبب گردش چرخه‌ی اقتصادی، ایجاد شغل و رشد اقتصادی مثبت خواهد شد.

بهمن آرمان اقتصاد‌‌دان و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با توجه به رشد منفی اقتصادی در سال قبل گفت: در سال قبل با توجه به اینکه رشد اقتصادی ۶ درصد بود اما بانکها سودهای بالایی به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کردند.
 
وی در توجیه اقتصادی این امر اضافه کرد: در مورد بعضی بانک‌های خصوصی که دارای شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد می باشند این امر قابل پذیرش است.
 
وی با اشاره به بعضی از بانک‌های خصوصی و دولتی که در مرحله خط قرمز قرار دارند و زیان‌ده می باشند تصریح کرد: این بانکها با چالش‌ها و محدودیت‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و پرداخت سودهای بالا توسط ‌آنها توجیه اقتصادی ندارد.
 
این کارشناس اقتصادی در ادامه با بیان اینکه سپرده‌های موجود در بانکها الزاماً به تولید و کارهای تولیدی نمی‌پردازند اضافه کرد: اگر سپرده‌های مردم در بخش تولید و سازندگی به کار گرفته شود سبب گردش چرخه‌ی اقتصادی، ایجاد شغل برای جوانان و رشد اقتصادی مثبت خواهد شد، اما متأسفانه بعضی بانک‌ها به ویژه‌ بانک‌های خصوصی و مؤسسات مالی و پولی این سرمایه‌ها را در بخش سوداگری مالی به کار می‌برند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.