هدایت ممبینی: اداره جامعه داوری باید از حالت سنتی خارج شود

۱۳خردادماه،

53-73.jpg

عضو تازه کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است مهم‌ترین اقدام این کمیته باید خارج کردن اداره جامعه داوری از حالت سنتی باشد.

هدایت‌الله ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اولین اظهارنظرش به عنوان عضو تازه کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به این که فوتبال پیشرفت‌های بسیاری نسبت به قبل کرده و حرفه‌ای شده است، کمیته داوران باید در راستای کیفی‌سازی داوری‌ها گام‌های موثری بردارد.

وی ادامه داد: امیدوارم که کمیته داوران با ایجاد تحول و برنامه‌ریزی بهتر در جامعه داوری فوتبال ایران انقلاب ایجاد کند. تلاش می‌کنیم که با تعامل خوب با داوران و سعه صدر و برنامه‌ریزی علمی، شاهد رشد و تعالی محسوس جامعه داوری ایران باشیم.

ممبینی در ادامه کمبود آموزش داوران را مهم‌ترین نقص جامعه داوری دانست و گفت: داوری ما به صورت سنتی اداره می‌شود و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، باید ایده‌های نو مطرح شوند. این مساله بیش از هر چیز در بحث آموزش مصداق دارد. آموزش داوران باید تازهتر و علمی‌تر باشد. داوران باید به صورت آکادمیک آموزش ببینند و به روز باشند. کمیته داوران نباید به برگزاری یک کلاس آموزشی در سال بسنده کند بلکه باید در طول سال با کنترل و آنالیز داوران در بهبود کیفیت آنها بکوشد.

عضو تازه کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین دربارهٔ حضور خودش در این کمیته اظهار کرد: امیدوارم که بتوانم تجارب خودم را به خوبی برای رشد جامعه داوری و کمک به جوانان عرضه کنم. وظیفه دارم که به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری تجربه‌هایم را به طور کامل در اختیار نسل تازه داوران بگذارم.

وی در پایان گفت: از حسن‌نظر آقای اصفهانیان به خودم سپاسگذارم و از آقایان کفاشیان، آیت‌الهی و محمدنبی به سبب نظر مثبتی که روی من داشتند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.