هدف؛ ساقط‌کردن زردهای وست فالن

جام جم آنلاین: شکست در تمامی جبهه‌ها در برابر بورسیا دورتموند در فصل گذشته، بر مردان بایرن بسیار گران آمده و به این سبب می‌خواهند که در فصل جدید فوتبال آلمان همه چیز را بر سر رقیب وست فالنی خود خراب کرده و عناوین قهرمانی لیگ و جام حذفی آلمان یا حداقل یکی را از دورتموند پس بگیرند.

البته آرین روبن به یک جام راضی نیست و می‌گوید تیم باواریایی باید از هر جهت با زردهای دورتموند تسویه‌حساب و تمامی جام‌های قهرمانی را از دست آنها خارج کند.

از قضا این مهاجم چپ‌پا و ۲۸ ساله هلندی با از دست دادن فرصت‌های طلایی متعدد از دلایل اصلی قهرمان نشدن بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان در فصل گذشته بود و اگر او آن توپ‌ها و موقعیت‌های ایده‌آل را در حساس‌‌ترین لحظات نبردهای مستقیم بایرن با دورتموند گل می‌کرد، ماجرا بسیار متفاوت بود و کمتر کسی فراموش می‌کند که او در نبرد قرمزهای باواریا با شاگردان جوان یورگن کلوپ در اواخر فصل گذشته بوندس‌لیگا چگونه در ده دقیقه پایانی ابتدا یک ضربه پنالتی و سپس توپی ایده‌آل را مقابل دروازه خالی از پشت خط شش قدم از دست داد تا کمر یوپ هاینکس بشکند و بایرن مسابقه را صفر ـ یک ببازد و از همانجا نرسیدنش به دورتموند در صدر جدول قطعی و کار قهرمانی یاران هاملز و اشملرز تمام شود.

با این همه روبن در آغاز فصلی که لیگ آلمان از همیشه دیرتر (و از سوم شهریور) شروع می‌شود به همه هشدار داده که مراقب بایرن باشند، زیرا این تیم می‌آید تا همه چیز را قبضه کرده و ناکامی‌های دو سال اخیرش را جبران کند.

روبن در صحبت این که زنگ و آوایی بسیار مشابه با اظهارات هاینکس، سرمربی نامدار مردان آلیانز‌آره‌نا دارد، می‌گوید: «هر چقدر ناکامی‌های فصل پیش در آن زمان برای ما بد و وسیله‌ای برای ویرانی آرزوهای ما بود، اینک نوعی امتیاز و حربه‌ای برای جبران مافات است. از همین حالا و در حالی که مسابقات رسمی ما هنوز شروع نشده، بوضوح و بسادگی می‌توان عزمی راسخ را در حرکات و تلاش مردان ما مشاهده کرد و همه مصمم‌ هستند فصل ۲۰۲۲ ـ‌۲۰۱۲ را به شکلی بسیار متفاوت با فصل گذشته در آورند. این در حالی است که من و سایر ملی‌پوشان بایرن (از ملیت‌های مختلف) به سبب شرکت‌مان در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ دیرتر از بقیه به تمرینات تیم پیوستیم و مدتی هم خسته بودیم.»

بایرن‌مونیخ در اولین بازی دوستانه خود در این فصل ۲ـ۳ به ناپولی ایتالیا باخت اما بعد از آن میزان‌تر شد و شروع به بردن بازی‌های پیش فصل خود کرد.

روبن می‌گوید: «این دیدارهای خودشناسی برخی ضعف‌های ما را عیان کرد و اینها چیزهایی است که اگر تا شروع مسابقات رسمی تصحیح و ترمیم نشود، دچار مشکلات جدی خواهیم شد. با این حال این بازی‌ها و فعالیت‌های تابستانی از هر جهت مثبت بوده و تیم ما را روی غلتک انداخته و شکل بازی‌ها هر روز بهتر از روز قبل شده است.»

سایت یوفا – مترجم: وصال روحانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.