هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری سازمان توسعه تجارت برای صادرات به اوراسیا

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با استناد به گزارش سازمان توسعه تجارت از وضعیت فعلی تراز تجاری کشور از اظهار نظر رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر افزایش صادرات تا سقف ۴۰ هزار دلار در حوزه اورآسیا تا یک سال آینده خبر داد.

هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری سازمان توسعه تجارت برای صادرات به اوراسیا

به گزارش ممتاز نیوز، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در این جلسه خبر داد و گفت: در نشست امروز گزارشی از وضعیت فعلی تراز تجاری کشور و برنامه‌های پیش‌ رو و نیز اقدامات صورت گرفته از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ارائه شد.

حدود ۶۰ رایزن اقتصادی به زودی عازم کشورهای مختلف می‌شوند

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس یازدهم با استناد به گزارش سازمان توسعه تجارت گفت: در مورد هدف‌گذاری کالاهای صادراتی، وارداتی و کشورهای مقصد برنامه‌های جامعی تهیه شده و برای افزایش صادرات در حوزه اورآسیا تا یک سال آینده هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری صورت گرفته است. رئیس سازمان توسعه تجارت تأکید کرد که این هدف‌گذاری کاملاً قابل تحقق است و اهداف بخشی از کار که هم‌اکنون شروع شده نیز در حال تحقق است و برای یک سال آینده نیز تلاش می‌کنیم تا تعداد رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای مختلف افزایش یابد که حدود ۶۰ رایزن اقتصادی به زودی عازم کشورهای مختلف می‌شوند.

بررسی اولیه طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی»

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از  بررسی اولیه طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» خبر داد و گفت: هدف این طرح این است که اگر یک واحد تولیدی یا خدماتی با مشکل مالی مواجه می‌شود یا بدهی برای آن پیش می‌آید، از تعطیل شدن آن جلوگیری شود و از محل اموال و مستغلات شخص، بدهی آن پرداخت شود و یا راهکارهایی مانند دادن سهام کارخانه به طلبکاران و سهیم‌کردن آنها در اداره کارخانه در عوض تعطیلی کارخانه دنبال شود. سیاست قوه قضاییه نیز در سال‌های اخیر تاکنون همین بوده که از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود، اما لازم است مجلس نیز با تصویب قانون، مبانی قانونی این امر را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.