هدف ˝نسل دیگر˝ ارائه هنر جدی است

۰۹ام بهمن ،

مسئول بخش ˝ نسل دیگر˝: هدف اصلی بخش ˝ نسل دیگر˝ ارائه هنر جدی و استاندارد موسیقی ایرانی جدا از سلیقه شخصی در اجتماع است.

امیر عباس ستایشگر، آهنگساز و مسئول بخش ” نسل دیگر” در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: در بخش ” نسل دیگر” جشنواره موسیقی امسال، هفت گروه شرکت می کنند که شامل گروه «ماهریز» به سرپرستی هادی اینانلو و به خوانندگی مظفر شفیعی، گروه «خاموش» به سرپرستی آرمین جوانبخت و به خوانندگی مجتبی عسگری، گروه «صنم» به سرپرستی امیرعباس ستایشگر و خوانندگی پوریا اخواص، گروه «تریو» شامل نوازندگانی همچون رضا عسگرزاده (بالابان)، حسام اینانلو (کمانچه) و آزاده احمدی(عود)، گروه «وابات» به سرپرستی عیسی غفاری و خوانندگی مجید حسین‌خانی، گروه «نی‌داوود» به سرپرستی پویان بیگلر و خوانندگی گروهی و گروه «راه سوم» به سرپرستی آرمان عامری و خوانندگی علی یاری‌پور است، همچنین این گروهها در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه خواهند رفت.

مسئول بخش ” نسل دیگر ” در ادامه افزود: اجراهی بخش ” نسل دیگ” شامل دو بخش است که بخش اول به تکنوازی، دونوازی و ترکیب موسیقی ایرانی و بخش دوم به گروه نوازی اختصاص دارد.

این آهنگساز در پاسخ به این پرسش که گروههای این بخش بر چه اساسی انتخاب شده اند، گفت: گروههای بخش ” نسل دیگر” براساس سه معیار انتخاب شده اند که اولین معیار ما برای انتخاب معاصربودن ، ایده‌مند بودن و فعال بودن گروه‌ها با پایبندی به ردیف موسیقی ایرانی بود. معیار دوم نیز دغدغه‌ها و دیدگاههای شخصی و تفکرات هنری بود که ریشه در موسیقی دستگاهی دارد اما می‌کوشد حرفش را با ساختارهای تازه عنوان کند.همچنین معیار سوم ساختارگرایی این گروهها مد نظر بوده است.

ستایشگر در ادامه بیان کرد: بخش ” نسل دیگر” از سال قبل به بخش های دیگر جشنواره موسیقی اضافه شد که ایده اصلی از سوی بهرنگ تنکابنی مطرح شد که این طرح با استقبال جشنواره همراه شد، همچنین سال قبل رویکرد این بخش بر تکنوازی متمرکز بود اما امسال این بخش بر روی موسیقی سنتی و گروه نوازی متمرکز شده است و موسیقی کلاسیک از این بخش حذف و در بخش ” استعداد درخشان ” اضافه شده است.

مسئول بخش ” نسل دیگر ” در ادامه دربارهٔ اهداف این بخش گفت: به نظر من هدف اصلی بخش ” نسل دیگر” ارائه هنر جدی و استاندارد موسیقی ایرانی جدا از سلیقه شخصی در اجتماع است.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.