هدف آمریکا از طرح گفتگو باج‌گیری و تضعیف ایران است

اردیبهشت ۱۴۰۳

“استاد دانشگاه شهید بهشتی” با بیان اینکه هدف اصلی آمریکایی‌ها از طرح گفتگو، باج‌گیری و تضعیف هرچه بیشتر ایران است گفت: تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا به منظور ایجاد بحران اقتصادی و بروز نارضایتی در جامعه ایران صورت می‌گیرد تا اینکه نظام جمهوری اسلامی توانایی قد علم کردن در برابر خواسته‌های نامشروع و ناعادلانه غرب و آمریکا را نداشته باشد.

 فرشید سیم‌بر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران هدف از تحریم‌های جدید غرب را قطع کامل صادرات نفت ایران عنوان کرد و اظهارداشت: این مسئله به منظور تشدید بحران اقتصادی در کشور و ایجاد نارضایتی در جامعه ایران صورت می‌گیرد تا اینکه نظام جمهوری اسلامی توانایی قد علم کردن در برابر خواسته‌های نامشروع و ناعادلانه غرب و آمریکا را نداشته باشد.

وی در توضیح علل ادامه تحریم‌ها گفت: آمریکایی‌ها با تحریم دوباره ایران نشان دادند که طرح گفتگوهای مستقیم از سوی آنان امری بی‌اساس است و هدف اصلی آنها باج‌گیری و تضعیف هرچه بیشتر ایران است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی در پایان با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تشدید تحریم‌ها خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هویت و چیستی خود را در قبال ایران در خطر می‌بیند و تلاش می‌کند با فشار و تهدید غرب و آمریکا، تحریم‌ها را علیه ایران شدیدتر کند تا سیاست ضد اسلامی خود را در منطقه خاورمیانه عملی کند.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.