هدف ارتش سوریه پس از القصیر شهرهای حمص و اجلب

۱۵خردادماه،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی شهر القصیر از تروریست‌ها اظهار داشت: پاکسازی منطقه استراتژیک القصیر پیروزی درخشانی برای نیروهای مسلح سوریه تلقی می‌شود و در آینده شهر حمص و اجلب توسط نیروهای سوری به محاصره درخواهد آمد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور حزب‌الله لبنان در درگیری‌های منطقه القصیر گفت: از آنجا که این منطقه به سبب قرار گرفتن در منطقه مرزی سوریه و لبنان برای گروه‌های تروریستی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، این گروه‌ها تلاش داشتند از طریق کشتار شیعیان ساکن روستاهای اطراف این شهر، حزب‌الله را وادار به یک عکس‌العمل انفعالی کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون بعد از ۱۶ ماه این شهر در اختیار گرو‌ه‌های تروریستی بود از وجود آنها پاکسازی شده و نشان‌دهنده آن است که ابتکار عمل میدانی در اختیار نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته و به زودی شهر حمص هم که در نزدیکی القصیر است از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد و ارتش سعی می‌کند امنیت کامل را در شهرهای مختلف برقرار کند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: گروه‌های تروریستی همواره تلاش دارند که یک راه ارتباطی با خارج داشته باشند به همین سبب شهرهای مرزی را اشغال می‌کنند؛ بعنوان مثال بخش‌هایس از شهرهای القصیر در مرز مشترک لبنان، درعا در مرز مشترک اردن و اجلب در مرز مشترک ترکیه توسط گروه‌های تروریستی به اشغال درآمده و ارتش تقریبا منطقه مرزی را پاکسازی کرده است.

وی بازگشت تروریست‌ها را به جنگ سوریه از طریق سایر جبهه‌های مرزی امکان‌پذیر ارزیابی کرد و در عین حال تصریح کرد: با کشته شدن ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از تروریست‌ها در القصیر، شکستی بزرگ برای آنها رقم خورده است که آثار آن در این گروه‌ها آشکار شده است و این درحالی است که ارتش سوریه توانسته است خود را به طور کامل بازسازی کند و از طریق تجربه‌ای که طی ۲۷ ماه قبل بدست آورده است بر این نیروها مسلط شود.

هانی‌زاده افزود: حزب‌الله تحت هیچ شرایطی وارد جریان‌های داخلی نظامی سیاسی سوریه نخواهد شد و سبب ورود حزب‌الله به درگیری‌های القصیر کشتار شیعیان ساکن ۸ روستا در نزدیکی این منطقه توسط تروریست‌ها بوده است.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که خطری متوجه حزب‌الله و ساکنان نوار مرزی سوریه و لبنان نباشد، حزب‌الله نیرو‌های خود را وارد این درگیری‌ها نخواهد کرد.  

این کارشناس سیاسی با اشاره به تجهیز تروریست‌ها به سلاح‌های پیشرفته از طریق شهر طرابلس لبنان تصریح کرد: حزب‌الله برای قطع ارتباط طرابلس و القصیر، وارد مسئله شد و این گروه با تجربه‌تر و هشیارتر از آن است که نیروهای خود را تا بخش‌های جنوبی و شرقی سوریه گسترش دهد زیرا سبب فرسایش نیروهای حزب‌الله خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهر طرابلس سنی‌نشین است و حزب‌الله قصد درگیری‌های قومی را ندارد، خاطرنشان کرد: حزب‌الله در این شهر با تروریست‌ها درگیر نخواهد شد اما اجازه بازگشت دوباره آنها را به القصیر نخواهد داد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.