هدف از نظام ۶-۳-۳ تربیت دانش آموزان در تراز اسلام و انقلاب است

به گزارش ایرنا، ‘حمیدرضا حاجی بابایی’ پنجشنبه شب در گردهمایی مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش آموزان در شش سال دوران ابتدایی آماده پذیرش هرگونه اصول اخلاقی و عقیدتی بوده و ما می خواهیم در این دوران حساس دانش آموزانی مومن، خلاق، متفکر و پایبند به ارزش های اسلام و انقلاب و خانواده تربیت کنیم.

وی با اشاره به سخن امام راحل (ره) مبنی بر اهمیت دوران دبستان در تربیت اصولی دانش آموزان و آینده سازان جامعه، خاطرنشان کرد: ریشه و جایگاه رفع همه معضلات و آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه، در دبستان های کشور بوده و اگر امروز هفت میلیون دانش آموز دبستانی به خوبی تربیت شوند، در آینده جامعه ای ایمن و پاک خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت استقرار نظام ۶-۳-۳ در آموزش و پرورش، از وجود برخی ناآگاهی ها و اظهارنظرهای ناروا در این خصوص انتقاد کرد و گفت: قطعا برای دستیابی به قله های اخلاقی و عقیدتی و رشد معنویت در جامعه باید نسبت به این کار توجه و دقت نظر داشته باشیم و عقب ماندگی های این عرصه را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مسوولان نسبت به اخلاق و معنویت در میان دانش آموزان بی توجه باشند، در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو خواهند بود، تصریح کرد: امروز همه مسوولان تکلیف شرعی دارند تا دانش آموزان را با کمربند معنوی مجهز کنند تا در برابر هجمه شدید دشمنان اسلام و انقلاب مصون بمانند.

حاجی بابایی در پایان، وظایف و تکالیف سنگین و حساس معلمان در تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد تغییر و تحولات بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور، وابسته به معلمان متدین، ارزشی و اخلاق مدار است که با همه عشق و علاقه خود برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نمایند.

هدف از سفر چند ساعته وزیر آموزش و پرورش به قم توجیه ابعاد نظام جدید آموزشی برای مدیران استانی عنوان شده است. ک/۲

۸۱۴۶/ ۳۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۷۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.