هدف از همایش ارومیه شهرتاریخی، فرهنگی و مذهبی ایجاد هویت شهری ایرانی اسلامی است

جواد شریف نژاد روز دوشنبه در آیین گشایش همایش هم اندیشی شهر ایرانی، شهرتاریخی، فرهنگی و مذهبی ارومیه که در فرهنگسرای هنر تهران برگزار شد افزود: هدف از برگزاری این همایش معرفی شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران در قالب دانشنامه ای است که فرهنگستان هنر کشورمان در حال تدوین آن است.

وی اضافه کرد: در مرحله فراخوان این همایش ۷۳ مقاله به دبیرخانه رسیده بود که از میان آنها ۵۵ مقاله پذیرفته شده و در همایش ارائه می شود.

دبیر همایش هم اندیشی ارومیه شهر ایرانی، فرهنگی و مذهبی یاد آور شد: از میان مقالات پذیرفته شده ۱۲ مقاله بصورت پوستر، ۱۸ مفاله بصورت سخنرانی و ۲۵ مقاله نیز بصورت چاپ شده، ارائه می شود.

شریف نژاد افزود: این همایش با همکاری مجموعه ای از دستگاه های مختلف اجرایی استان آذربایجان غربی در طول ۱۸ ماه به مرحله برگزاری رسیده است.

فرماندار ارومیه ادامه داد : در این همایش پنج جلد کتاب جدید انتشار یافته و پنج جلد کتاب نیز باز نشر شده است .

شریف نژاد، چاپ آلبوم نفیسی از عکسهای به یادماندنی ارومیه ، تهیه البوم موسیقی آواهای عاشیقی ، ساخت تندیس و الواح همایش ، تهیه کلیپ اماکن تاریخی ، ساخت مستند سرزمین نیکان، و تهیه تصاویر پانوراما از اماکن تاریخی و دیدنی ارومیه را از دیگر بخش های این همایش خواند که امروز رونمایی خواهند شد.

۵۸۳

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.