هدف برزیل قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور اول المپیک ریودوژانیرو است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیم برزیل در لندن مجموع ۱۷ مدال گرفت که در مقایسه با المپیک ۲۰۰۸ پکن و المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا دو مدال بیشتر است. تعداد طلای برزیل در لندن سه مدال همانند المپیک پکن بود، اما دو طلا کمتر از المپیک ۲۰۰۴ آتن بود که بیشترین مدالهای طلا را گرفت و شانزدهم شد.

مارکوس وینیسیوس فریره مدیر ورزشی کمیته المپیک برزیل گفت، ما به هدف خود رسیدیم. این تعداد به آنچه پیش بینی کرده بودیم نزدیک است.

برزیل پیش بینی کرده بود در المپیک لندن دستکم ۱۵ مدال تصاحب خواهد کرد.

یان مارکس با مقام سومی در رشته پنج گانه مدرن روز یکشنبه آخرین مدال برزیل را به خانه برد.

قهرمانی سارا منزس در دسته ۴۸ کیلوگرم جودو زنان که اولین مدال طلای این کشور در این رشته است، قهرمانی آرتور زانتی در دارحلقه که اولین مدال برزیل در ژیمناستیک است و تکرار قهرمانی تیم والیبال زنان در المپیک جزو جالبترین رقابتهای برزیل در المپیک لندن است.

برزیل علاوه بر سه طلا، هفت نقره و ۹ برنز به خانه برد.

کمیته المپیک برزیل اعلام کرد برخی از رشته هایی که این کشور نیاز به بهبود دارد تا جزو ۱۰ کشور اول در المپیک ریودوژانیرو قرار گیرد را شناسایی کرده است. این کمیته از ورزشکاران برزیلی می خواهد به ویژه در شنا و دو و میدانی بیشتر به فینال برسند.

فریره گفت، تعداد فینال ها شایسته توجه است. ما در پکن ۴۱ بار و لندن فقط ۳۵ بار فینالیست شدیم.

برزیل امسال در دو و میدانی حتی یک مدال هم بدست نیاورده است و فقط یک نقره و یک برنز در شنا گرفته است.

فریره گفت، تکواندو، سوارکاری و هندبال مردان که انتظارات را در المپیک لندن برآورده نکردند در سالهای آتی نیازمند توجه ویژه است. همین موضوع در مورد بسکتبال زنان، فوتبال زنان و ژیمناستیک زنان صدق می کند.

وی امیدوار است قایقرانی بادبانی بعد از تنها برنز برزیل در المپیک لندن بهبود یابد.

از جمله بیشترین نومیدی های برزیل در المپیک لندن نقره تیم فوتبال مردان این کشور بود که به علت داشتن بیشتر بازیکنان رده بالای کشور بخت قهرمانی را داشت. حذف تیم زنان در یک چهارم نهایی بعد از مدال نقره دو المپیک قبلی نیز مورد توجه است.

انتظار زیادی می رفت که فابیانا مورر بتواند از عنوان قهرمانی خود در پرش با نیزه دفاع کند، اما او حتی به فینال هم نرسید. مورن مگی مدافع قهرمانی پرش طول المپیک نیز در المپیک لندن به فینال راه نیافت.

برزیل در والیبال چهار مدال گرفت اما در فینال مردان هم در والیبال ساحلی هم والیبال سالنی در فینال شکست خورد. رشته بوکس با سه مدال غافلگیرکننده بود؛ هر چند هیچ کدام آنها طلا نبود.

کمیته المپیک برزیل قبل از بازیها از فراهم آوردن بهترین امکانات آمادگی برای ورزشکارانش خبر داده بود از جمله اینکه مرکز ورزشهای کاخ کریستال در لندن را مقر خود قرار داده بود. برزیل بیش از ۱۵۰ میلیون دلار قبل از المپیک سرمایه گذاری کرد و انتظار می رود این رقم برای المپیک ریودوژانیرو افزایش قابل توجهی پیدا کند.

فریره گفت، برای آنکه جزو ۱۰ کشور اول شویم باید ورزشکارانی داشته باشیم که در دستکم ۱۳ رشته بر سکوی مدالها بایستند. ما فقط در ۸ یا ۹ رشته بر روی سکوی مدالها ایستادیم. ما بر روی ورزشهای انفرادی علاوه بر ورزشهای تیمی تمرکز خواهیم کرد.

میزبانی المپیک به بریتانیا کمک کرد بهترین عملکرد را در ۱۰۴ سال گذشته داشته باشد. کشور میزبان ۲۹ طلا گرفت و بعد از آمریکا و چین با مجمومع ۶۵ مدال سوم شد.

رهبران المپیک این کشور امیدوارند در المپیک ۲۰۱۶ از این برتری بهره بگیرند.

کالین موینهان رییس کمیته المپیک بریتانیا گفت هرگز نمی گوییم بسیار خوب عمل کردیم. حالا عقب بنشینیم.

وی افزود: ما ورزشکاران فوق العاده و باورنکردنی در کشور خود داریم. همیشه باید استانداردها را بالا ببریم و به دنبال بهتر شدن باشیم.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۱۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.