هدف جشنواره «قبله تهران» معرفی مشاهیر شهر ری به جوانان است

دبیر جشنواره تئاتر:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کوروش زارعی با بیان این نکته که مهمترین هدف جشنواره« قبله تهران» معرفی مشاهیرعلمی، فرهنگی و هنری شهر ری به جوانان است، به تشریح سیاست های این جشنواره پرداخت.

کوروش زارعی، دبیر جشنواره تئاتر قبله تهران در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: شهر ری دارای قدمتی تاریخی است و نخبه های علمی و فرهنگی فراوانی در آنجا رشد کرده و می زیسته اند اما در حال حاضر شهر تهران این بخش را تحت شعاع خود قرار داده است، ما درحوزه هنری به واسطه بضاعت خود اقدام به برگزاری این جشنواره برای معرفی چهره های شاخص علمی، فرهنگی و هنری در شهر ری کردیم.

وی در رابطه با انتخاب نام «قبله تهران»برای این جشنواره گفت: از آنجا که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری مدفون هستند و همچنین از آنجا که شهر ری قبل از تهران وجود داشته است و یکی از شهر های بزرگ کشورمان محسوب می شده است، این نام را برای این جشنواره انتخاب کردیم.

زارعی تصریح کرد: تمام آثاری که با مضمون معرفی مشاهیری که در شهری ری متولد شده و یا می زیسته اند و یا به این شهر مهاجرت کرده اند در این جشنواره پذیرفته شدند زیرا بسیاری از این چهره ها برای جوانانی که در شهر ری و یا دیگر نقاط کشور هستند نا شناخته است برای مثال خیلی از افراد هنوز نمی دانند که زکریای رازی اهل شهر ری بوده است بنابراین هدف اصلی این جشنواره معرفی این مشاهیر از طریق هنر نمایش به جوانان است.

وی در رابطه با آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره گفت: در مرحله باز خوانی اولیه از بین ۳۰ اثر، ۲۰ اثر را برای بازبینی انتخاب کردیم که از میان آنها نیزدر روز ۱۵ شهریور ماه شش اثررا برای حضور در بخش اصلی جشنواره انتخاب کردیم.

دبیر جشنواره«قبله تهران» در مورد برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره در هفته پایانی شهریور ماه در نقاط مختلف شهر ری برگزار می شود که شش گروه اجرایی در سه روز در مجموع ۳۶ اجرای خیابانی خواهند داشت.

زارعی خاطر نشان کرد: در صورت موافقت و توجه مسئولان حوزه هنری و مسئو لان شهر ری تصمیم داریم در سالهای آینده بخش صحنه ای را به این جشنواره اضافه کنیم.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۶۴۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.