هرسال دو پایه تحصیلی مشمول تغییرات می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای نظام آموزشی ۶-۳-۳ هر سال و به صورت همزمان در دو پایه مقاطع تحصیلی تغییرات اعمال می‌شود.

مهر: ابراهیم سحرخیز گفت: با اجرای نظام آموزشی ۶-۳-۳، از ابتدای مهر ماه سال جدید تغییراتی در کتابها و نحوه آموزش در پایه های دوم و ششم ابتدایی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه هنوز این تغییرات به مقاطع راهنمایی و دبیرستان نرسیده افزود: سال ۹۲ این تغییرات در مقطع راهنمایی و سال ۹۳ در مقطع دبیرستان اعمال می شود.

به گفته سحرخیز، دانش آموزانی که از مهر ماه امسال تحصیل خود را در پایه ششم ابتدایی شروع می کنند، دیگر لازم نیست که دوران پیش دانشگاهی را بگذرانند و با پایان سه سال دبیرستان، موفق به دریافت مدرک دیپلم می شوند.

سحرخیز در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اجرای این طرح هنوز به تصویب مجلس نرسیده است، ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شده دیگر نیازی به تصویب نمایندگان مجلس نیست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سران سه قوه در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند، ادامه داد: سند تحول بنیادین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود پیدا کرده است، دیگر نیازی به بررسی و یا تصویب مجلس نیست.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.