هروی: کاندیداها از بذل و بخشش‌های بسیار پرهیز کنند

۱۵خردادماه،

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار کرد: بی‌توجه به ارائه برنامه برای فرهنگ، ارائه نکردن سیاست شفاف در عرصه روابط خارجی، درآمدزدایی در اقتصاد بدون نفت، فقدان پژوهش محوری در برنامه‌ها و توجه نکردن به حوزه سلامت و بهداشت و …. از مواردی است که کاندیداها تاکنون برای آن برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که کاندیداها نباید در تبلیغات خود از بیت‌المال استفاده کنند، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در دوران انتخابات این است که کاندیداها نسبت به اموال عمومی وآن چه بیت‌المال تلقی می‌شود حساس بوده و برخلاف کشورهای غربی که پر از تبلیغات و آکنده از ریخته و پاش است باید تلاش کنند در قاعده بازی اخلاق را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: رویکرد صحیح، به‌جا و عادلانه این است که کاندیداهایی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند ضمن پرهیز از بذل و بخشش‌های بسیار، به خصایص جامعه اسلامی نیز توجه کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر این که کاندیداها باید به مقوله اخلاق بسیار توجه داشته باشند،‌اظهار کرد: اخلاق دنیای شرق،‌ اعتقادی و از جنبه‌های دینی سرچشمه گرفته و باید در پرتو آن به سوی اهداف و نیازهای مردم حرکت کرد؛‌ نه این‌که بر مردم سیطره پیدا کرد که این جزو اخلاق اسلامی نیست.

هروی افزود: بنابراین در سیمای این مکتب و اخلاق نبوی و علوی آن چه هست، هم طرازی است و کارگزاران، مدیران و کسانی که تحت عنوان کاندیدا،‌ به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب شوند باید در مشی خود نیز به این موضوعات توجه کنند.

وی با بیان این‌که کاندیداها باید سعی کنند مردم را به سمت مشارکت و همدلی سوق دهند،‌ گفت: آن چه که در شرایط فعلی جامعه به آن نیاز دارد صمیمت و همدلی توأمان است یعنی میان مردم صمیمت وجود داشته باشد نه کینه.

نماینده مردم قائنات در مجلس یادآور شد: در انتخابات سال ۸۸ متاسفانه به جای همدلی،‌ اغتشاش ایجاد شد و عداوتی که در دل بسیار از گرو‌ه‌ها کاشته شد هم‌چنان ادامه دارد و این با مشی و مکتب ما دارای تضاد است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم رییس جمهور در اخلاق اسلامی ما باید فردی کارآمد،‌ مردمی، مقاوم و ارزشی باشد و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد منجر به برون رفت از مشکلات شود.

هروی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن انتقاد از برنامه‌هایی که کاندیداهای ریاست جمهوری تاکنون ارائه کرده‌اند،‌اظهار کرد: متاسفانه کاندیداها تاکنون برنامه‌ جدی برای عرصه فرهنگ ارائه نکرده‌اند و در واقع مظلوم‌ترین چیزی که فراموش شده فرهنگ است.

وی هم‌چنین افزود: یکی از مواردی که کم‌رنگ دیده شده و هیچ‌کدام از کاندیداها برای آن برنامه‌ای تبیین نکرده‌اند این است که برای رویکردی قانون مند و حزبی تا به حال برنامه‌ای معرفی نشده است.

هروی ارائه نکردن سیاست شفاف در عرصه روابط خارجی، درآمدزدایی در اقتصاد بدون نفت، فقدان پژوهش محوری در برنامه‌ها و توجه نکردن به حوزه سلامت و بهداشت را از جمله مواردی عنوان کرد که در برنامه‌های کاندیداها متاسفانه مغفول مانده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.