هرچه بیشتر ورزش کنید، بیشتر عمر می کنید

علمولوژی: بر کسی پوشیده نیست که تمرین و ورزش مستمر تاثیرات مثبتی بر سلامت روحی و جسمی انسان دارد اما اگر بخواهیم با دقت به این مسئله نگاه کنیم، در عوض این همه تلاش، چه چیزی بدست می آوریم؟
در تحقیقات مشترکی که توسط بیمارستان بریگهم و زنان و موسسه ملی سرطان ایالات متحده انجام شد، سعی شد براساس طول عمر بیشتر افراد با توجه به تمرین بیشتر آنها به این سوال پاسخ داده شود.
این تحقیقات به مدت ۱۰ سال بر روی بیش از ۶۵۰ هزار نفر و مرگ ۸۲ هزار نفر از آنها انجام شد. در نتایج بدست آمده مشخص شد که هر میزان انسان تمرین و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشد، بیشتر هم عمر می کند. ۷۵ دقیقه پیاده روی سریع در هفته می تواند ۱٫۸ سال امید به زندگی را افزایش دهد. تمرین هفتگی ۱۵۰ تا ۲۹۹ دقیقه می تواند این میزان را به ۳٫۴ سال برساند. اگر این میزان به ۴۵۰ دقیقه در هفته برسد، می تواند ۴٫۵ سال امید به زندگی را افزایش دهد.

مردان، زنان، کسانی که وزن نرمالی دارند و همین طور افرادی که اضافه وزن دارند، همگی می توانند از این طول عمر بهره ببرند. البته در این مطالعات مشخص شده که بهترین نتایج توسط کسانی دریافت شده که وزن نرمال دارند. این افراد ۷٫۲ سال امید به زندگی بیشتری نسبت به کسانی که تمرین مداوم ندارند، خواهند داشت.

منبع: علمولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.