هرگونه تصمیم مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران مطمئنا مذاکرات را با بن‌بست مواجه خواهد کرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت آمریکا باید حواس خود را جمع کند چرا که هر اقدامی که کنگره و دولت آمریکا برای تشدید تحریم‌ها صورت دهند، مطمئنا سبب به چالش کشیده شدن مذاکرات شده و آن زمان است که جمهوری اسلامی در رابطه با ادامه مذاکرات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعلیق دو هفته‌ای موضوع اعمال تحریمها علیه ایران از سوی آمریکا گفت: مطمئنا این گونه اقدامات از سوی آمریکا در دسته بندی تهدید و فشار بر ملت ایران قرار می‌گیرد ولی ما زیر بار فشار و زور نخواهیم رفت.
 
وی ادامه داد: ما به این مسئله اعتقاد داریم که گروه ۱+۵ باید دو موضوع را مشخص کند؛ اول این که حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت بشناسند و دوم این که بداند در قبال توقعی که از ما در برابر شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای دارد ما مثل قبل آماده همکاری هستیم.
 
آصفری تصریح کرد: اما این مسئله که بخواهند با اعمال فشار وارد مذاکره شده و با تحریم ملت ایران را متقاعد سازند مطمئنا راه به جایی نخواهند برد.   
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اراده ملت ایران بر این موضوع استوار است که هیچ گونه فشار و زوری را نخواهیم پذیرفت، همان گونه که در ۳۴ سال قبل نپذیرفتیم.   
 
وی با بیان اینکه ما همواره آماده مذاکره هستیم، تاکید کرد: تا زمانی که شاهد این مسئله باشیم که طرف‌های غربی برای گفتگو و مذاکره از طریق استراتژی فشار وارد عمل نمی‌شوند،  گفتگو خواهیم کرد اما اگر رفتار آن‌ها برخلاف این باشد باید بدانند که ملت ایران اهل گفتگو و منطق می باشند و اعمال فشار بر آن‌ها تاثیری ندارد.   
 
آصفری در پایان خاطر نشان کرد: دولت آمریکا باید حواس خود را جمع کند چرا که هرگونه تصمیم مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران مطمئنا مذاکرات را با بن بست مواجه خواهد کرد لذا هر اقدامی که کنگره و دولت آمریکا برای تشدید تحریم‌ها داشته باشد مطمئنا سبب به چالش کشیده شدن مذاکرات شده و آن زمان است که در رابطه با ادامه مذاکرات جمهوری اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.