هرگونه ساخت و ساز در محدوده حریم شهر غیر قانونی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

۹۶۰ هکتار اراضی واقع در حریم در تصاحب تعاونی هاست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مدیر کل حریم شهر تهران با بیان این که ۹۶۰ هکتار اراضی واقع در حریم در تصاحب تعاونی هایی است که در سال های قبل مجوز ساخت گرفته اند گفت : به سبب این که در محدوه حریم اجازه ساخت و ساز وجود ندارد،شهرداری این مجوز را به آنها نمی دهد و با وجود پیگیری های مختلف شهرداری تا امروز هیچ اقدامی از سوی دولت در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم در دولت تازه به این موضوع توجه جدی شود .

سید صباح الدین متقی با بیان اینکه حریم شهر یک فرصت است که اگر به درستی از آن استفاده نشود تبدیل به تهدید می گردد ، گفت : از این رو با برنامه ریزی های مختلفی انجام شد تا موضوع فضای سبز ، کمر بند سبز و ایجاد فضای گذران اوقات فراغت درحریم شهر اجرایی شود.
 
وی با اشاره به ارتباط مستقیم هویت کالبدی با هویت محتوایی و تاثیر آن با روح و روان شهروندان افزود : در این زمینه نیز در فضاهای واقع در حریم برنامه ریزی های مختلفی انجام شد تا در نهایت سبب ایجاد آرامش روح و روان مردم شده و از این فرصت در جهت ایجاد فضاهای تفرج گاهی ، گردشگری، ورزشی ، بوستان مشاهیر و ایجاد مزارع گردشگری استفاده شود .
 
متقی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار کرد : در محدوده حرایم مناطق ۴، ۲۲، ۵، ۲۰،۱۹ و  ۱۳ که به عنوان بزرگترین قطب گردشگری است اقدامات مختلفی انجام شده و همچنین  با این رویکرد د رمنطقه ۱۸ نیز که بیشترین اراضی کشاورزی را دارد بسترهای لازم به این منظوردر حال ایجاد است .
 
مدیر کل حریم شهر تهران افزود : اراضی کشاورزی واقع در حریم بیشتر در مناطق جنوبی مانند مناطق ۲۰ ، ۱۹ و ۱۸ قرار دارد و د رمجموع در این سه منطقه ۱۸۰ کیلومتر مربع اراضی کشاورزی برای استفاده مناسب شهروندان وجود دارد .
 
وی صیانت از حریم شهر را طی سال ها ی قبل موفق ارزیابی کرد و گفت : تعاونی های مختلفی در قبل اجازه ساخت و ساز در محدوده های حریم گرفته بودند اما در این چند سال از ساخت و ساز آنها جلوگیری شد،چراکه این محدوده ها جزو اراضی مسکونی نیست .
 
وی با اشاره به برگزاری ۵۴ جلسه مختلف دردفتر ریاست جمهوری به منظور رفع  مشکل این تعاونی ها افزود : هم اکنون ۳۲ تعاونی در محدوده حریم احراز صلاحیت شدند که باید تعیین تکلیف شوند چراکه ۹۶۰ هکتار در اراضی واقع در حریم در تصاحب آنان است و حدود ۲۵ هزار خانوار در این موضوع دخیل می باشند .
 
متقی با بیان این که با وجود پیگیری های مختلف  شهرداری  تا امروز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است ابراز امیدواری کرد تا در دولت تازه به این موضوع توجه جدی شود ./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.