هر دستگاه گرمایشی که اکسیژن هوا را کم کند برای خانواده‌ها مضر است

۲۸ آبان ،

pak.jpg

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: هر دستگاه گرمایشی که اکسیژن داخل محیط زندگی را کم کند، برای خانواده‌ها مضر است و در درازمدت اثرات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و خرید وسایل گرمایشی بهتر است خانواده‌ها در تهیه این وسایل دقت لازم را به کار برند چرا که وسایل گرمایشی مستقل بویژه پکیج به سبب آن که اکسیژن داخل آپارتمان را می‌سوزاند برای اشخاص زیان‌بار است.

وی تصریح کرد: باید وسایل گرمایشی به نحوی باشد تا در تهویه خانه و نیز تنفس اشخاص مشکل ایجاد نکند.

خسرونیا افزود: درست است که در سیستم پکیج برخلاف سیستم شوفاژخانه، واحدهای مسکونی در بها‌ها از یکدیگر مستقل می باشند اما چنین وسایل گرمایشی میزان رطوبت و اکسیژن داخل آپارتمان را کم می‌کند و برای اشخاص مسن، کودکان و به ویژه اشخاصی که دچار بیماری‌های تنفسی می باشند، مشکل ایجاد می‌کند.

وی به اشخاصی هم که از سیستم گرمایشی شوفاژ استفاده می‌کنند پیشنهاد کرد تا یک ظرف آب بر روی شوفاژ قرار دهند تا سبب افزایش رطوبت هوا شود.

به گفته‌ رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران، متاسفانه در حالی که استفاده از وسایل گرمایشی مانند پکیج‌ها در اکثر کشورها منسوخ شده است، در کشور ما تازه رونق پیدا کرده و این به سبب عدم آگاهی مردم و کوتاهی دستگاههای متولی در اطلاع رسانی است.

خسرونیا ادامه داد: وسایلی همچون پکیج هم سبب آلودگی هوای محیط آپارتمان می‌شوند و هم به سبب ایجاد آلودگی صوتی مضر می باشند بنابراین به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود اگر از این وسایل استفاده می‌کنند، روزنه‌های ساختمان را به هیچ عنوان نپوشانند و بگذارند هوا در محیط خانه در جریان باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.