هر دو پاداشند اما این کجا و آن کجا!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مسابقات جهانی، جام جهانی، لیگ جهانی، حضور در این مسابقات ارزش و اعتبار بالایی در هر رشته و هر سنی دارد.

به گزارش تفسیری گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران شب قبل تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان با اقتدار iبه مسابقات جهانی صعود نمود و در مرحله نیمه نهایی آسیا نیز حاضر شد، وقتی شنیدیم که والیبال در این رده سنی هم جهانی شد که پیش از آن جوانان و بزرگسالان هم جهانی شدند و اعتبار خاصی بخشیدند iبه ورزش کشور و ما هم احساس غرور نمودیم.

تیم فوتبال کشورمان هم که بالاخره پس از اینهمه استرس که iبه ما وارد نمود توانست کره جنوبی را در تهران شکست دهد که البته نمی خواهیم این پیروزی را کمرنگ کنیم اما خدا وکیلی اگر توپ های کره داخل دروازه قرار می گرفت ما باید ۴ بر یک می باختیم، خلاصه بردیم تا جشن بگیریم در استادیومی که پر از هوادار مشتاق بود.

اعتبار تیم ملی بالا رفت، باخت iبه ضعیف ترین تیم گروه فراموش شد و iبه یکباره آنقدر مشعوف شدیم که دست در جیب نمودیم و ۲۴ میلیون و پانصد هزار تومان ناقابل را iبه جیب مبارک فوتبالیست های نیازمند نمودیم تا شادیمان را نشان دهیم و قدردان گوشه ای از زحمات حرفه ای ها باشیم!

اما تیم والیبال نوجوانان شب قبل پس از صعود iبه جام جهانی ۳۰۰ هزار تومان پاداش گرفتند تا غبطه بخوریم که آقایان این همه پول را ندهید iبه این بازیکنانی که در یک مسابقه معمولی پیروز شدند!

مگر لیگ جهانی و مسابقات جهانی والیبال iبه اندازه پیروزی برابر کره جنوبی اهمیت دارد؟!

راستی سیصد هزار تومان از ۲۴ میلیون و پانصد هزار تومان کم نمایید iبه واقع فاصله رشته های والیبال و فوتبال تا این حد است؟

هر دو در مسابقات جهانی با یک پرچم شرکت می نمایند، با یک پیراهن iبه میدان می روند، افتخار آفرینان همین مرز و بوم می باشند، اما این کجا و آن کجا! چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.

والیبال، بسکتبال، فوتبال، وزنه برداری، کشتی و…. همه در یک نقطه مشترک می باشند! تبعیض قائل شدن بین این ورزش هایی که در حال حاضر می توانند افتخار آفرین باشند، پرهوادار باشند و شادی و شعف را در جامعه ایجاد نمایند، iبه جای اینکه خودمان با دست خودمان نهال هایی را که کاشتیم و در حال پا گرفتن است درو کنیم، انگیزه ها را لگدمال می کنیم.

شخص خاصی مد نظرمان نمی باش، مجموعه ورزشی مخاطب ماست، جمع مسئولان مورد خطاب ماست، این پیروزی ها رتبه بندی شود، ارزش ها ارزیابی شود، پاداش حق ورزشکارانی است که زحمت کشیدند، پاداش فوتبال و والیبال هر دو پاداش است اما این کجا و آن کجا!

اکبر باقری


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.