هر شب با قرآن/ به نظرتان اولین نعمت بهشت چیست؟

آیه ۶۹- ۷۱ سوره زُخرف

الَّذِینَ آمَنُوا بِآیَاتِنَا وَکَانُوا مُسْلِمِینَ ﴿۶۹﴾ ادْخُلُوا الْجَنَّهَ أَنتُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ تُحْبَرُونَ ﴿۷۰﴾ یُطَافُ عَلَیْهِم بِصِحَافٍ مِّن ذَهَبٍ وَأَکْوَابٍ وَفِیهَا مَا تَشْتَهِیهِ الْأَنفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْیُنُ وَأَنتُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿۷۱﴾


همان کسانی که به آیات ما ایمان آورده و تسلیم بودند (۶۹) شما با همسرانتان شادمانه داخل بهشت‌شوید (۷۰) سینیهایی از طلا و جام‌هایی در برابر آنان می‌گردانند و در آنجا آنچه دلها آن را بخواهند و دیدگان را خوش آید [هست] و شما در آن جاودانید (۷۱)

نقاشی دلپذیر دیگری است از احوال بهشتیان و نعمت‌هایی که خداوند به ایشان عطا کرده است. اولاً شرط ورود به بهشت ایمان به آیات الهی است و تسلیم شدن به فرامینی که در آن آیات مندرج است.

این آیات هم در نَفسهای (وجودِ) آدمیان و هم در آفاق عالم و هم در کلام رسولان مندرج است و این هر سه باهم هم خوانی و همگامی دارند و به حقیقت بهشت دنباله، بلکه تبلور همین هماهنگی‌ها است، چنانکه جهنم دنبالۀ ناموزونی‌ها و ناهماهنگی‌های ما در این عالم است.

اولین نعمت بهشت این است که آدمیان تنها نیستند بلکه در صحبت خوبانند که خود نیز از جنس ایشانند و مصاحبت انسان های خوب در همین عالم نیز نعمتی بزرگ است و موهبتی شاهانه.

ثانیاً ایشان را در بهشت جفت ها و همسرانی است که در کنارشان به وجد و نشاط و لذت و بهجت رسند.

ثالثاً آنجا غلامان و کنیزان بسیار با جامهای مرصع زرین به گرد ایشان در طوافند و این مقام پادشاهی است.

رابعاً از هر چیز بهترین و ارزنده ترینش در بهشت بر آنان مهیا است از جمله بهترین شراب که آن را هیچ تلخی در آغاز و هیچ سر درد و خماری در پایان نیست.

خامساً غیر از نعمتهایی که در بهشت ذکر شده است هر آرزوی دیگری که در دل ایشان بگذرد و هر آن منظری که در چشم ایشان خوش آید و مایۀ لذت باشد برایشان فراهم است و از همه اینها مهمتر این است که این شادی و سعادت را هیچ نقطۀ پایانی نیست.

برای ملاحظه مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.