هر کشوری بخواهد به جزایر سه‌گانه تعدی کند با عکس‌العمل نیروهای مسلح ایران روبرو خواهد شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر کشوری که بخواهد به جزایر سه‌گانه تعدی کند مطمئنا با

محمد‌حسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات سخنگوی اشتون در مورد هم‌راستا بودن نظر اتحادیه اروپا با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در مورد جزایر سه‌گانه گفت: مطرح‌شدن چنین مسائلی توسط هر کشور و نهادی در مورد جزایر سه‌گانه از سوی ایران غیر قابل قبول است چرا که هیچ مدرک و سندی دال بر اینکه این جزایر متعلق به امارات باشد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: این‌گونه ادعاها قابل پیگیری نبوده و نمی‌توان برای آن پرونده‌ای تشکیل داد چرا که تمام اسناد تاریخی گواه بر این مسئله است که جزایر سه‌گانه از ابتدا متعلق به ایران بوده و خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هر کشوری که بخواهد به جزایر سه‌گانه تعدی کند مطمئنا با عکس‌العمل جدی نیروهای مسلح ایران روبرو خواهد شد.

آصفری در پایان با اشاره به در اختیار قرار دادن کشتی تندرو از سوی امیر قطر برای رفت و آمد اماراتی‌های مقیم ابوموسی خاطرنشان کرد: انجام این کارها نمی‌تواند در اسناد تاریخی تغییری ایجاد کند ، ترددها، رفت و آمدها و … نمی‌تواند اسناد تاریخی را تغییر دهد این اسناد به قدری محکم و با اعتبار است که با این تحرکات خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است؛ مایکل مان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گفت که دیدگاه‌های اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس براساس بیانیه کمیته مشترک وزارتی دو طرف در اواخر ۲۰۱۰ در برابر مسائل سیاسی مختلف و از جمله جزایر سه‌گانه مطابقت دارد.

بر اساس این گزارش همچنین روزنامه البیان چاپ دبی نوشت:حاکم شارجه یک فروند کشتی تندرو مسافربری در اختیار اهالی اماراتی جزیره ابوموسی قرار داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.