“هزارو یک شب” با دروغ و صداقت در سینما

برنامه تلویزیونی”هزارو یک شب” امشب ساعت ۲۳:۱۵ در شبکه ۴ سیما،به موضوع دروغ و صداقت در سینما می پردازد.

علیرضا حائری،تهیه کننده برنامه ” هزارو یک شب” شبکه ۴ سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران  ضمن بیان این مطلب افزود:امشب به موضوع “دروغ و صداقت در سینما” می پردازیم و مباحث نظری در سینما و همه گیری دروغ در سینما را به بحث می کشیم.
وی با اشاره به میهمانان امشب تصریح کرد:”طهماسب صلح جو “منتقد و نویسنده سینما وحمید رضا شعیری به عنوان دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در رشته نشانه شناسی میهمان برنامه امشب هستند.
وی ادامه داد:”مالک شجاعی” به عنوان مجری شب اندیشه” هزارو یک شب”با میهمانان برنامه به گفتگو می پردازد.
وی تصریح کرد:در بخش معرفی کتاب امشب ۵ کتاب توسط “مسعود خیرخواه” و در بخش میز شیشه ای معرفی می شود.
حائری با اشاره به عنوان کتابهای مورد نظر برای معرفی در برنامه امشب،اظهار داشت:”بالهایی  برای پرواز” که برگرفته از ۱۰۰ داستان حکیمانه است و نویسنده اش از فرهنگ های هندوستان،  ژاپن، چین و عرب الهام گرفته است.
وی ادامه داد:به عنوان دومین کتاب “ذن و عکاسی” را که ترجمه ای از مهران مهاجر و انتشارات آن،ماهی است را معرفی کرده و سپس کتابهای”سایه های نوآر” که در مورد یکی از ژانرها و سبک های مهم سینمایی جهان به خصوص سینمای آمریکا و اروپا است که سعی  می کند بنیادهای فلسفی و نظری را بکاود.
حائری ادامه داد:کتابهای” عکاسی” با ترجمه ای از مهران مهاجر و کتاب” قاجاریه و آموزش عکاسی” نیز به عنوان چهارمین و پنجمین کتاب در برنامه امشب  معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد:محمد سلمانی به عنوان تدوین گر،علیرضا آرین دوست دستیار تهیه کننده، وحید قربان حسینی تدوین گر،امیر احمدی فر دستیار  تهیه کننده ،عرفان حائری دستیار تهیه کننده،‌طناز پیروی مجری طرح و زینب محموده به عنوان مدیر تولید،از جمله دست اندرکاران”هزار و یک شب” هستند.
گفتنی است؛ هزارو یک شب”هر شب ساعت ۲۳:۱۵ میهمان مخاطبان فرهیخته شبکه ۴ سیما می شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.