هزینه تبلیغات کاندیداها باید مشخص شود

۳۱اردیبهشت،

یک وکیل دادگستری گفت: اعلام و افشای منابع مالی کاندیداها برای تبلیغات در قانون انتخابات، مسکوت مانده و همواره قبل و بعد از انتخابات ارقام عجیب و غریبی به عنوان هزینه‌های انتخاباتی مطرح می‌شود، که هیچ توضیح خاصی از سوی نامزدهای انتخاباتی ارائه نمی‌شود.

“بهمن کشاورز” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با چگونگی فعالیت کاندیداها پس از احراز صلاحیت دربارهٔ قانون اصلاح انتخابات، اظهار داشت: ماده ۳۱ قانون اصلاح انتخابات که هیات اجرائی را تغییر داده و قانونگذار این ترکیب را به نحوی تعیین کرده که علاوه بر وزیر کشور به عنوان رئیس هیات، اشخاصی از قوای مقننه و قضائیه و وزیر اطلاعات در آن عضویت دارند.

وی با انتقاد از محدودیت مدت تبلیغات گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، مردم با کسانی به عنوان کاندیدا مواجه می باشند که آن‌ها را نمی‌شناسند و برای شناسایی آنها به وقت کافی و امکانات نیاز دارند.

کشاورز با تاکید بر اینکه اعلام و افشای منابع مالی کاندیداها برای تبلیغات در قانون انتخابات مشخص نیست تصریح کرد: همواره قبل و بعد از انتخابات ارقام عجیب و غریبی به عنوان هزینه‌های انتخاباتی مطرح می‌شود، که هیچ توضیح خاصی از سوی نامزدهای انتخاباتی ارائه نمی‌شود، در صورتیکه در کشورهای مختلف این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و حتی تعیین کننده است.

رئیس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا خاطرنشان کرد::مشخص و روشن نبودن هزینه تبلیغات ممکن است برخی  با اقدامات وسیع غیرقانونی و تقلب‌آمیز نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.