هزینه‌های بالای تحصیل دانشجویان انگلیسی را به خیابان‌ها کشاند

۲۱ آبان ،

25-282.jpg

دانشجویان دانشگاه شفیلد انگلیس به صف هزاران معترض بها‌های بالای آموزشی در خیابان‌های لندن پیوستند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفتنی است این تظاهرات از ۲۱ نوامبر در لندن آغاز شده است.

فراخوان این تظاهرات از سوی اتحادیه ملی دانشجویان در کنفرانسی که در ماه آوریل در شهر شفیلد برگزار شد، انجام گردید.

دانشجویان حاضر در این تظاهرات به همراه رهبران احزاب لیبرال دموکرات قصد متقاعد کردن مسوولان را نسبت به خواسته‌هایشان داشته و اعلام کردند تحصیلات عالی نبایست با پول سنجیده شود.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری «پست کدگازته» عبدی سلیمان رییس اتحادیه دانشجویان دانشگاه شفیلد، می‌گوید: تحصیلات زندگی را تغییر می‌دهد. بنابراین هیچ فردی، با هر سن و عقیده‌ و پیشینه‌ای نباید به سبب عدم پرداخت بدهی و بها‌های تحصیل تهدید شود.

وی افزود: شهریه‌های ۹ هزار یورویی در انگلیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است. ما تظاهرات می‌کنیم تا از سوی دانشجویان آینده متهم به کم‌کاری و اهمال در دفاع از آینده آنها در مقابل بدهی‌ها و بها‌های بالای تحصیل نشویم.

عبدی همچنین اضافه کرد: دانشجویان معترض همچنین قصد دارند مشکلات پیش‌روی دانشجویان بین‌المللی را نیز منعکس کنند. این در حالی است که این دانشجویان سالانه ۲۵۰ میلیون یورو وارد چرخه اقتصادی شفیلد می‌کنند که این امر سبب اشتغال‌زایی بسیاری از مردم در شهر شفیلد شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.