هزینه‌های خدمات OTT از هزینه‌های خدمات ماهواره‌ای فراتر می‌رود

فاوانیوز : هزینه‌های بالای عرضه خدمات OTT، بازیگران این صنعت را در نهایت مجبور خواهد کرد که برای عرضه این خدمات، زیرساخت مخصوص به خود را راه‌اندازی یا خریداری کنند، تا بتوانند پاسخگوی نیاز کاربران رو به افزایش خود باشند.

در حال حاضر، هزینه هر یک ساعت عرضه برنامه‌های OTT معمولی در شبکه‌های CDN زمانیکه تعداد بینندگان بیشتر از ۸هزار نفر باشند، فراتر از هزینه پخش خدمات ماهواره‌ای است. هزینه عرضه خدمات در شبکه CDN معادل با ۲۹٫۵۸یورو و در ماهواره ۲۸٫۶۲یورو است و هنگامی که تعداد کاربران به ۱۰هزار نفر برسد، هزینه عرضه خدمات CDN به ۳۶٫۹۸یورو افزایش می‌یابد.

گای بیسون، مدیر بخش تحقیقات خدمات تلویزیونی در موسسه IHS در این زمینه می‌گوید: “برای برطرف کردن نیازهای مخاطبان در بازار انبوه، باید هزینه‌های شبکه تحویل محتوا برای خدمات OTT در حد سایر فناوری‌های پخش برنامه کاهش یابد. برای مثال، در شرایط فعلی، فقط هزینه‌های شبکه CDN برای پخش برنامه‌های OTT با کیفیت HD در بازار انگلستان، در حدود ۱٫۲میلیارد یورو است. در حالی که با همین هزینه می‌توان ۵هزار کانال خطی را پخش کرد که ۱۰برابر بیشتر از تعدادی است که امروزه در انگلستان پخش می‌شود.”
لازم به ذکر است که گروه علمی تحلیلی طیف، همایشی با عنوان “خدمات چندرسانه‌ای باندوسیع: از سیاست‌گذاری تا اجرا” را در ۸آبان ماه ۹۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد کرد که یکی از محورهای اصلی آن، بررسی روندهای توسعه فناوری‌های OTT است. علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.teyf.ir مراجعه نمایند یا با شماره ۸۸۵۱۳۸۱۰ تماس حاصل نمایند.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.