هزینه‌ها هفتگی افزایش می‌یابد/پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش دوباره تعرفه‌های پزشکی

هزینه‌ها هفتگی افزایش می‌یابد/پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش دوباره تعرفه‌های پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش هزینه خدمات پزشکی به خصوص برای آزمایشگاهها، رادیولوژیها و هتلینگ بیمارستانی جدی است و در حالی که هزینه برخی اقلام و خدمات در بازار هفتگی و ماهانه افزایش می‌یابد. وزارت بهداشت پیشنهاد اصلاح و افزایش برخی تعرفه‌های پزشکی را به دولت ارائه می‌کند.

به گزارش دریچه خبر ، حسن امامی رضوی افزود: درخواست سازمان نظام پزشکی و برخی انجمنهای پزشکی برای افزایش تعرفه‌ها در نیمه دوم سال به وزارت بهداشت رسیده است اما مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه شورای عالی بیمه و بعد هم دولت است.

وی ادامه داد: نظر برخی انجمنهای پزشکی مبنی بر افزایش رسمی تعرفه خدمات درست و مورد قبول است به خصوص جاهایی که با تجهیزات پزشکی سر و کار دارند مثل رادیولوژی و آزمایشگاهها که واقعاً هزینه‌های آنها طی ماههای گذشته به شدت بالا رفته است و واقعاً افزایش رسمی تعرفه خدمات آنها توجیه منطقی و کارشناسی دارد به طوری که اگر هر چه سریعتر تعرفه آنها افزایش پیدا نکند نمی‌توانند در نیمه دوم سال به مردم خدمات رسانی کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: البته در مورد خدماتی مثل ویزیت مطب و k جراجی خیلی به افزایش تعرفه معتقد نیستیم ولی در مورد خدمات هتلینگ بیمارستانی که به تجهیزات پزشکی وابسته است نیز معتقدیم باید تعرفه‌های خدمات هتلینگ قدری افزایش پیدا کند و افزایش تعرفه خدمات بیمارستانی نیز توجیه کارشناسی دارد.

امامی رضوی در پاسخ به این پرسش فارس که پس وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های پزشکی اقدام می‌کند افزود: نظر وزارت بهداشت این است که تعرفه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و هتلینگ بیمارستانی باید در نیمه دوم سال افزایش پیدا کند اما ما فقط بررسی کارشناسی می‌کنیم و نظرمان را به شورای عالی بیمه اعلام می‌کنیم،‌تصمیم گیری در این مورد با این شورا و بعد از آن هیئت دولت است.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که چه میزان افزایش را برای تعرفه‌های این خدمات در نظر دارید، گفت: هنوز باید کار کارشناسی کنیم، ادعاها درباره میزان افزایش تعرفه ها زیاد است. ما باید میزان افزایش هزینه‌ها را به طور جدی بررسی کنیم در عین حال هزینه‌های محیطی را که روی قیمت تمام شده خدمت تأثیر می‌گذارد را نیز بررسی کنیم. این طور نیست که اگر قیمت یک کیت تشخیصی ۲ تا ۳ برابر شد،قیمت تعرفه آن خدمت نیز ۲ تا ۳ برابر شود.

معاون وزیر بهداشت درباره زمان اعلام این افزایش گفت: کارشناسی وزارت بهداشت در این زمینه ۲ تا ۳ هفته دیگر تمام می‌شود و بعد ما پیشنهاد وزارت بهداشت را به طور رسمی به شورای عالی بیمه اعلام می‌کنیم.

امامی رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا سابقه دارد که دوبار در سال تعرفه پزشکی به طور رسمی اعلام شود و افزایش یابد، توضیح داد: ما هم این سابقه را نداریم اما واقعیت این است که قیمت اقلام اکنون سالی ۲ بار یا ۳ بار افزایش می یابد، قیمت برخی اقلام که هفتگی افزایش می‌یابد، نرخ شیر الان هفتگی تغییر می کند، خودروسازان نیز که امسال تاکنون ۲ بار به طور رسمی قیمتهایشان را افزایش داده‌اند.

وی گفت:‌ قیمت تجهیزات پزشکی به این شکل نیست که هر هفته یا ماه اعلام شود اما شاهد افزایش قیمت این اقلام به صورت ماهانه و گاهی حتی هفتگی هستیم.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که با توجه به سابقه شورای عالی بیمه و دولت برای مواقبت با افزایش میزان تعرفه‌های خدمات پزشکی آیا به افزایش دوباره تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم سال خوشبین هستید، گفت: ما تلاش خودمان را می‌کنیم.

تعرفه های پزشکی امسال بعد از ماهها تأخیر سرانجام در مرداد ماه با حدود ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۰ برای بخش دولتی و خصوصی با مصوبه دولت اعلام شد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.