هزینه سالانه سوخت در انگلیس، ۸۰ درصد افزایش یافت

بحران بی سابقه انرژی در بریتانیا، منجر به افزایش ۸۰ درصدی هزینه سالانه مصرف سوخت شد.

هزینه سالانه سوخت در انگلیس، ۸۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، افگم، دفتر دولتی نظارت بر بازار انرژی بریتانیا می گوید هزینه انرژی مصرفی شهروندان بریتانیایی از اکتبر سال جاری میلادی با ۸۰ درصد افزایش روبرو خواهد شد. 

در حال حاضر بطور میانگین هر خانوار بریتانیایی نزدیک به ۱۹۷۱ پوند در سال برای مصرف انرژی می پردازد که این رقم از ماه اکتبر به ۳۵۴۹ پوند در سال می رسد.  انتشار این خبر در بحبوحه بحران تورم ۱۰ درصدی که شهروندان بریتانیا پس از دهه ها شاهد آن هستند، می تواند اثرات مخرب روانی در جامعه داشته باشد. 

جاناتان بررلی، مدیر اجرایی Ofgem، گفت که این افزایش «تأثیر گسترده ای  بر خانوارها در سراسر بریتانیا خواهد داشت.» 

به گفته او افزایش دیگری در ژانویه «احتمالاً وجود دارد» که منعکس کننده فشار قیمت گذاری قابل توجه در بازارهای انرژی است. به گفته آقای بررلی دولت باید کمک های بیشتری به خانواده ها ارائه کند.

جاناتان بررلی می گوید: «بسته حمایتی دولت در حال حاضر کمک می‌کند، اما واضح است که نخست‌ وزیر جدید باید برای مقابله با تاثیر افزایش قیمتها که در اکتبر و سال آینده اتفاق می‌افتد، اقدامات بیشتری انجام دهد». به گفته او «پاسخ دولت باید با مقیاس بحرانی که پیش رو داریم مطابقت داشته باشد.» 

پیش‌ بینیهای تازه نشان می دهد که صورت‌ حسابهای معمول سالانه انرژی ممکن است در ژانویه به بیش از ۵۰۰۰ پوند و در ماه آوریل از شش و هفت هزار پوند نیز تجاوز کند.

طرح های دولت جدید برای کنترل بحران انرژی

ندیم زهاوی، وزیر دارایی حال حاضر بریتانیا می گوید دولتی طرحی در دست بررسی دارد که طی آن کمک های زیادی به شهروندان برای تورم ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی صورت می گیرد اما همه چیز به انتخاب جانشین بوریس جانسون در پنج سپتامبر بستگی خواهد داشت. 

دو عضو حزب محافظه کار، لیز تراس و ریشی سوناک قراراست طی یک رقابت انتخاباتی جانشین آقای جانسون مستعفی، شوند.

لیز تراس که طبق نظرسنجی ها شانس بیشتری برای جانشینی بوریس جانسون دارد، پیش تر در ۱۷ اوت در مخالفت با کمک های دولت به مردم گفته بود نمی توان «با اضافه کردن پول بیشتر به شهروندان با بحران انرژی کنونی» مبارزه کرد. البته به نظر می رسد در روزهای اخیر مواضع او کمی ملایم تر شده اند. خانم تراس در آخرین مصاحبه خود گفت: « اگر من به عنوان رهبر حزب محافظه‌ کار و نخست‌وزیر انتخاب شوم، برای وارد شدن به شماره ۱۰ دانینگ استریت برای حمایت فوری شهروندان اقدام قاطعانه انجام خواهم داد».

چالش فقر سوختی در بریتانیا

تازه ترین مطالعات دانشگاه یورک نشان می دهد که ۵۸ درصد از بریتانیایی ها در سال آینده با «فقر در زمینه انرژی و سوخت» مواجه خواهند شد. سایمون فرانسیس، هماهنگ کننده ائتلاف «پایان فقر سوخت» که نماینده بیش از ۶۰ موسسه خیریه و مقامات محلی است، گفت: «افزایش قیمت امروز از سوی Ofgem مانند خنجری بود که به قلب میلیون ها نفر در سراسر کشور فرود آمد.» 

وی افزود: «در نتیجه این تصمیم، والدین قادر به تغذیه فرزندان خود نخواهند بود و خانواده های بسیاری پس از دهه ها در بریتانیا فقر را به معنای واقعی تجربه خواهند کرد. »

فرانسیس در سخنان خود تاکید کرد که «همه راه‌ حلها در اختیار دولت است که البته تا کنون در مقابل این فاجعه قریب‌ الوقوع ساکت بوده است.» 

«زمستان گرم»، نام کمپین جدیدی است که توسط ده‌ها سازمان مردم نهاد حمایت می‌شود. این کمپین طوماری را بتازگی آنلاین کرده و خواستار اقدام فوری دولت برای کمک به مردم برای مقابله با پرداخت حامل های انرژی مردم شده است. 

در همین راستا کارزار دیگری به نام «به بریتانیا پرداخت نکنید»، تاسیس شده است. این کمپین هم از بریتانیایی‌ها می خواهد تا پرداخت قبوض انرژی خود را از ماه اکتبر تحریم کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.